Ga naar inhoud

[PHP + gastenboek] Vorige blijft staan


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb voor een website een gastenboek in elkaar geknutselt. Er zit een vorige, volgende en nummering in. De volgende werkt perfect, maar de vorige en nummering niet. Ik weet niet hoe ik het op kan lossen. De vorige blijft de hele stijd staan, hij gaat dus bijvoorbeeld -10 enz. De nummering doet het helemaal niet, die blijft weg. Misschien kan iemand hier me helpen? Dit is de code die ik nu heb: [code:1:1defb25ae7] <?php $limiet = 10; $link = $_GET['pagina']; //link van pagina echo "<DIV id='midden'>"; //set de locatie echo "<link rel='stylesheet' href='style.css' type='text/css'></link>"; //include de .css file echo "<script language='javascript' src='javascript.js'></script>"; //include de .js file include("includes/gb.config.inc.php"); //include de config file $verbinding = mysql_connect($host, $user, $pass); //maak verbinding if(!$verbinding){ //als er geen verbinding kan worden gemaakt echo "Er kan geen verbinding worden gemaakt.<br>"; } //sluit de als er geen verbinding kan worden gemaakt $dabaselect = mysql_select_db($daba); //selecteer database if(!$dabaselect){ //als database niet kan worden geselecteerd echo "Er kan geen database worden geselecteerd.<br>"; } //sluite de als de database niet kan worden geselecteerd $start = (isset($_GET['pagina']))? $_GET['pagina'] : 10; $sql = "SELECT * FROM gastenboek ORDER by bericht_id DESC LIMIT $start, 10";//maakt sql query $resultaat = mysql_query($sql); //voer query uit $number = round(mysql_num_rows($resultaat)/10); $aantal = mysql_num_rows($resultaat); echo "Er zijn ".$aantal." berichten."; while($record = mysql_fetch_object($resultaat)){ //begin de while loop met de gegevens echo "<TABLE Border='1' BorderColor='white' CellPadding='0' CellSpacing='0' width='50%' height='100'>"; echo "<tr width='50%' height='20%'><td width='20%' height='20'>$record->bericht_id<br><A HREF='MAILTO:$record->mail'>$record->naam</A><br>"; echo "$record->woonplaats<br>"; echo "$record->datum<br>"; echo "<A HREF='$record->site'>$record->site</A></td>"; echo "<td width='30%' height='20'>$record->text</td></tr>"; echo "</table>"; echo "<br>"; } //stop de while loop //creeer vorige link begin $vorige=$link-$limiet; if($vorige > $aantal){ } elseif($vorige < $aantal) { echo "<a href=\"gb.lezen.php?pagina=$vorige\">| Vorige |</a>"; } //creeer vorige link einde //creeer nummering link begin for($i=1; $i<$number; $i++){ $nummering = ($i-1)*10; echo "<a href='gb.lezen.php?pagina=$nummering'>| ".$i." |</a>"; } //creeer nummering link einde //creeer volgende link begin $volgende=$link+$limiet; if($volgende > $aantal){ } else { echo "<a href=\"gb.lezen.php?pagina=$volgende\">| Volgende |</a>"; } //creeer volgende link einde echo "</div>"; //stop het setten van locatie include("menu.php"); //include het menu ?> [/code:1:1defb25ae7] Ik zou niet weten waar het fout gaat, maar de fout zit hem in de vorige en nummering links. De volgende werkt, zoals in het begin al gezegd, prima. Groeten, Rens
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...