Ga naar inhoud

relatieve layer-position


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik weet dat de vraag hier niet thuis hoort, maar in het HTML-forum vinden ze hem blijkbaar te moeilijk. En met mijn goede ervaringen hier, al die slimme mensen en last but not least 'notre Bill' leek het me een aardig idee hem hier eens te posten. Komt 'ie...

Hoe kan ik een layer (met DIV) relatief positioneren binnen een andere layer (een plaatje op een bepaalde x en y-coördinaar van de top van de onderliggende layer-plaatsen)? Grtz,

Pieter

Link naar reactie
Ik weet niet of ik precies begrijp wat je bedoelt, maar je hebt in je pagina dus een div met daarin in een div:

<div id="lyr1" style="position:relative;z-order:1"> <div id="lyr1a" style="position:relative;z-order:1"></div> </div>

In een script plaats je die twee divs in variabelen en je verandert de positie met de stijlattribs left en top:

<script> var p1=document.getElementById? document.getElementById("lyr1"):lyr1 var p2=document.getElementById? document.getElementById("lyr1a"):lyr1a p1.style.left=200; p1.style.top=200; p2.style.left=parseInt(p1.style.left)+50; p2.style.top=parseInt(p1.style.top)+50; </script> Of iets in die geest... werkt iig in IE.

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...