Ga naar inhoud

Website 2 talen


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, wie heeft er voor mij tips of op/aanmerkingen voor het 2 talig maken van mijn site? De site is nu alleen Nederlands maar wil de optie voor Engels erbij hebben. Ik heb gezocht op Google maar krijg zo veel en vooral verschillende tips. Sommige zeggen dat je voor Engelse taal een domein met .com moet hebben i.p.v. .nl En wat je bij de meeste websites ziet is 1 site in www.blabla/nl/blabla en dan de tweede in www.blabla/en/blabla Dit is wel simpel lijkt me dan kopieer ik me site en verander alleen de tekst in Engels en klaar. Alleen dan heb ik twee sites wat weer niet zo gunstig is voor mijn rank toch? Ik kwam ook een site tegen waarbij de urls gewoon exact het zelfde bleven bij een andere taal. Is dit niet veel beter??
Link naar reactie
Ik heb het zo ingericht dat ik in feite twee identieke versies naast elkaar heb staan. Een nederlands-talige en een engels-talige. Gewoon op dezelfde domeinnaam, maar uiteraard met verschilllende pagina-verwijzingen. Dat levert geen enkel probleem op. Nou is mijn website erg eenvoudig gebouwd, geen flash toestanden en dergelijke, maar eigenlijk alleen HTML. Ik ben ook maar een amateur die zelf wat in elkaar geknutseld heeft, maar het werkt naar mijn zin. Kijk anders eens even op mijn website, dan zie je hoe het in elkaar zit. Dat is op: www.ourwebspot.nl
Link naar reactie
Wat "beter" is, is relatief. Het hang af van de site die je hebt, de techniek waarmee die gemaakt is en de content die erop staat. Gaat het bijvoorbeeld om een webshop, of meer om een presentatie/visitekaartje van een bedrijf? Uiteindelijk moet je toch de content vertalen, hoe dan ook. Voor het beste resultaat moet je die content wel echt schrijven (dus geen Google Translate o.i.d.). Vervolgens is het een kwestie van [i:e64f74824a]ergens[/i:e64f74824a] bepalen in welke taal je het wilt weergeven. Dat kan met een knop bijvoorbeeld waarbij je iets in de querystring meegeeft, of je slaat het in de sessie op (vaak handiger). En dan heb je ook nog methodes om automatisch te bepalen in wat voor taal je de site presenteert aan de bezoeker, bijvoorbeeld zoiets: [code:1:e64f74824a]<?php $lang = substr($_SERVER['HTTP_ACCEPT_LANGUAGE'], 0, 2); switch ($lang){ case "de": include("lang_de.php"); break; case "en": include("lang_en.php"); break; default: include("lang_nl.php"); // Indien geen Duits of Engels, hou het dan op Nederlands. break; } ?>[/code:1:e64f74824a] Dat kun je natuurlijk zover uitbreiden en vormgeven zoals je wilt. In de lang_##.php bestanden zet je dan arrays met de verschillende taalstrings. PS: laat je niet verblinden door de URL. Of daar nu wel of geen taalcode instaat, is niet relevant. Zolang in je meta tags duidelijk is waarmee je te maken hebt, komt het allemaal goed. Ook al is de URL hetzelfde, dan ziet Google echt wel dat het twee verschillende pagina's zijn.
Link naar reactie
Bedankt voor de tips :) Mijn site is volledig html helaas geen database of php Wat de url betreft. Is het dan niet met 2 bezoekers waarvan er 1 engels wil dat je dan krijg: 1 bezoeker op www.xx/nl/xx.nl en 1 bezoeker op www.xx/en/xx.nl ipv 2 bezoekers op www.xx.nl? Zo ver ik weet is heeft dit grote invloed op je rank? Net zo iets als bezoekers op xx.nl of www.xx.nl de zelfde site maar Google telt het als verschillende site's. Of zit ik gewoon helemaal verkeerd?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...