Ga naar inhoud

[Sitecheck] JeBeDe.nl


Aanbevolen berichten

[quote:c0bbe64824="Phrea"]Weet je wat ik me nou afvraag he... Het laatste design is ZO anders dan het eerste, ik vraag me af waarom dat zo is. Normaliter kost een design nogal wat tijd... Waarom zit er zo weinig tijd tussen het eerste 'design' [waarvan ik denk dat 3/4 niet eigen is] en het huidige [heel wat eenvoudiger] design...?[/quote:c0bbe64824] Omdat ik veel kritiek kreeg op de oude site. Deze was ook grotendeels waar. En ik zag ook dat ik geen echte huisstijl had. Toen had ik bovendien ook nog kerstvakantie. Dus ik heb er toen 1 of 2 dagen volledig voorgezeten om een nieuw design te maken. En dat je niet gelooft dat het mijn design is, dat is niet aan mij. Maar het is wel zo, ik heb het helemaal uit mijn hoofd gedaan. Als iemand anders mij wel had geholpen met het nieuwe design, was ik gewoon eerlijk geweest. EDIT: Oh ja, ik heb wel één tutorial erin verwerkt: [url]http://www.starout.com/give-your-portfolio-some-perspective/[/url]
Link naar reactie
[quote:a510d5c917="jellybellie"]Ik weet niet of er nog wat op te merken valt.[/quote:a510d5c917] Bijvoorbeeld geen zinnen afbreken met br, als je dan de tekst iets groter maak krijg je dit:[code:1:a510d5c917] JeBeDe.nl is een groep die website's maakt voor (kleine) bedrijven, verenigingen en particulieren. De groep bestaat sinds september 2006 en maakt vooral statische sites. Dat [/code:1:a510d5c917]Gewoon per alinea in een p tag wimb
Link naar reactie
Oranje en zwart combineert vaak heel goed, zo niet bij jouw kopjes. Geef dat oranje meer contrast. Ik lees (ik overdrijf): - elkom, - eBede.nl, etc. Eigenlijk moet je zuinig zijn met dit soort ingrepen, want een kleurverschil in tekst zorgt voor een onwillekeurig ritmisch patroon dat bepalend wordt voor je hele lay-out. Is ook hier storend. Ik zou het bij jullie merknaam alleen houden, trekt die ook meer aandacht.
Link naar reactie
[quote:d91b0e2887="Ali Jas"]Oranje en zwart combineert vaak heel goed, zo niet bij jouw kopjes. Geef dat oranje meer contrast. Ik lees (ik overdrijf): - elkom, - eBede.nl, etc. Eigenlijk moet je zuinig zijn met dit soort ingrepen, want een kleurverschil in tekst zorgt voor een onwillekeurig ritmisch patroon dat bepalend wordt voor je hele lay-out. Is ook hier storend. Ik zou het bij jullie merknaam alleen houden, trekt die ook meer aandacht.[/quote:d91b0e2887] Okay, dus gewoon zwart maken?
Link naar reactie
[quote:d45f37d264="Ali Jas"]Oranje en zwart combineert vaak heel goed, zo niet bij jouw kopjes. Geef dat oranje meer contrast. Ik lees (ik overdrijf): - elkom, - eBede.nl, etc. Eigenlijk moet je zuinig zijn met dit soort ingrepen, want een kleurverschil in tekst zorgt voor een onwillekeurig ritmisch patroon dat bepalend wordt voor je hele lay-out. Is ook hier storend. Ik zou het bij jullie merknaam alleen houden, trekt die ook meer aandacht.[/quote:d45f37d264] Okay, dus gewoon zwart maken?
Link naar reactie
Zou ik wel doen, ja. En deze letters opnieuw spatiëren, is nl. niet mooi gedaan. Je verhaal moet je nog maar eens kritisch bekijken hoor, die 3e alinea zou ik niet doen, is een zwaktebod in je presentatie. Of anders secundaire info, dus weghalen van je homepage. Overigens, een beetje designer reist wel door het hele land. :D
Link naar reactie
[quote:0eaedfe05d="jellybellie"][quote:0eaedfe05d="THE_GAME_MEN!"]Iets groter lettertype ? ;)[/quote:0eaedfe05d] Dat maakt het juist minder strak ;-) En ik heb niet zoveel informatie om de site mee te vullen.[/quote:0eaedfe05d] Ff een lekker late reactie: waarom denk je dat je een site online zet? JUIST, voor de informatie. En wat dient informatie te zijn? JUIST, toegankelijk en leesbaar. Op het moment dat we met z'n allen lettertypen en/of groottes gaan uitzoeken op 'strakheid' is het internet wel nagenoeg onleesbaar, of niet. En nee, trek je vooral niets aan van 'voorbeeld sites' [t.net, fok, ik noem er maar 2] die het doen zoals het niet moet. Hoe 'cool' het ook lijkt, zo hoort het niet, en zo dient men ook niet te designen. [spam in de scroller van een site vindt men ook niet zo geslaagd]
Link naar reactie
[quote:e6afc07d90="Phrea"][quote:e6afc07d90="jellybellie"][quote:e6afc07d90="THE_GAME_MEN!"]Iets groter lettertype ? ;)[/quote:e6afc07d90] Dat maakt het juist minder strak ;-) En ik heb niet zoveel informatie om de site mee te vullen.[/quote:e6afc07d90] Ff een lekker late reactie: waarom denk je dat je een site online zet? JUIST, voor de informatie. En wat dient informatie te zijn? JUIST, toegankelijk en leesbaar. Op het moment dat we met z'n allen lettertypen en/of groottes gaan uitzoeken op 'strakheid' is het internet wel nagenoeg onleesbaar, of niet. En nee, trek je vooral niets aan van 'voorbeeld sites' [t.net, fok, ik noem er maar 2] die het doen zoals het niet moet. Hoe 'cool' het ook lijkt, zo hoort het niet, en zo dient men ook niet te designen. [spam in de scroller van een site vindt men ook niet zo geslaagd][/quote:e6afc07d90] Okay, dan rek ik het design ietsjes uit en dan maak ik het lettertype groter. (wanneer ik weer tijd heb ;-))
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...