Ga naar inhoud

[site check] Site over Star Trek - warpcore.tk


Aanbevolen berichten

  • Reacties 65
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste mensen, even een paar dingen rechtzetten: op Google kun je genoeg vinden, maar het is heel moeilijk om op internet meningen en ervaringen die mensen met programma's/services hebben te vinden. Daarom vraag ik het aan jullie. Even over dat 'BUMPEN': Dat is absoluut niet mijn bedoeling. Als ik weer iets nieuws heb dat ik kwijt wel dan post ik dat gewoon. Als jullie dat niet fijn vinden dan zet ik het wel met een wijziging in mijn laatste bericht. Ik heb inmiddels een remotely hosted forum-service te pakken: [url]http://www.8bit.nl/[/url]. Het betreft hier een remotely hosted phpBB 2-forum zonder reclame en helemaal gratis. Ik ga dat waarschijnlijk doen, maar ze accepteren nu even geen aanvragen vanwege een of andere 'periodieke check van het complete systeem'. :( Mijn knopjes piepen nu dus met JavaScript, de taal wordt automatisch gekozen, mijn linkkleur heb ik zelf gekozen, de content gaat goed, nu heb ik nog hulp nodig bij: - De echte problemen, in Netscape, waarbij er teveel ruimte wordt weergegeven tussen tabelcellen en zo het design in de war wordt gestuurd! :o - Is het nu wel slim om een scrollbar-kleur te definiëren? Daar wil ik graag jullie mening over. Groeten van Lennart Goosens. :P :wink:
Link naar reactie
Ik ben wel bereid om je een phpBB forum te laten hosten op mijn server. Dan wordt het link naar je forum iets van www.bartnet.be/warpcore/index.php. Wel 1 voorwaarde: Geen avatars laten uploaden (dan gebruikt het teveel webruimte), maar ik heb een collectie van meer dan 1000 avatars die je mag gebruiken dan. Laat maar iets weten ...
Link naar reactie
[quote:559c111c61="BelgiumBoy_007"]Ik ben wel bereid om je een phpBB forum te laten hosten op mijn server. Dan wordt het link naar je forum iets van www.bartnet.be/warpcore/index.php. Wel 1 voorwaarde: Geen avatars laten uploaden (dan gebruikt het teveel webruimte), maar ik heb een collectie van meer dan 1000 avatars die je mag gebruiken dan. Laat maar iets weten ...[/quote:559c111c61] Dat is erg aardig, ik zal erover nadenken. Maar ik w8 eerst nog even tot ze op 8bit.nl klaar zijn met hun werkzaamheden, die kennelijk problemen moeten gaan oplossen, dus ja.... Ik laat het wel weten als ik er een beetje over heb naged8, want het kost jou ook veel ruimte uiteraard. Groeten van Lennart Goosens.
Link naar reactie
[quote:8a701d2e79] Is het nu wel slim om een scrollbar-kleur te definiëren? Daar wil ik graag jullie mening over. [/quote:8a701d2e79] Ja, ik vind dat veel toevoegd aan je site. Het is jammer dat het niet door mozzilla ondersteund wordt. Maar als de meeste browsers het goed weergeven is het een mooie toevoeging.
Link naar reactie
[quote:2fdb7a33a4="LGoosens"] Is het nu wel slim om een scrollbar-kleur te definiëren? Daar wil ik graag jullie mening over.[/quote:2fdb7a33a4] Ik vind het ontzettend irritant en ik ben erg blij dat Mozilla het niet heeft. Todra ze er mee beginnen zoek ik een extensie om het weer uit te schakelen. Naar mijn mening mag een site een (1) scrollbar hebben, uiterst recht op het scherm en in de door de gebruiker ingestelde desktop kleur. Soms zijn in IE de scrollbars in camouflage kleuren, als beetje boel kleurenblinde zie ik ze amper en weet meestal niet eens op welk deel ik moet klikken. NEE dus wimb
Link naar reactie
Hallo, ik zal het in gedachten houden, van de scrollbars en hun kleuren. Ik heb inmiddels wat content toegevoegd, de volgende pagina's werken nu :D : - Home - Enterprise - The Next Generation - Voyager - Downloads Ik heb nog steeds hulp nodig bij Netscape/Mozilla. Gelieve daar even op te reageren. Ik heb voor Enterprise, The Next Generation, en Voyager zelf de logo's gemaakt die op de desbetreffende pagina's staan. :P Kom gerust met suggesties over design- en content-verbeteringen, alle hulp is welkom, en nuttige kritiek eventueel ook. Groeten van Lennart Goosens. :P :wink:
Link naar reactie
Die knopgeluidjes doen het niet in Mozilla Firefox 0.9.2. Verder heb je nogal 'dunglishe' zinssneden zoals: - "so not everything is already uploaded" - "Other languages are not yet being worked on, but maybe in the future other versions will become available" En verder heb ik geen zin om te kijken. Zoals reeds gemeld, stel je nogal veel vragen die je zelf uit kunt zoeken en/of beslissen. Als je wilt weten hoe het in Netscape (NS) eruit ziet, dan download je NS bij evolt.org. Zijn er foutjes, dan kijk je wat er fout gaat en google je vervolgens naar de oplossing, d.m.v. het intypen van meerdere keywords. Werkt het allemaal nog niet, probeer dan de site eens zonder tables te bouwen, maar met behulp van stylesheets voor de opmaak. Het kost wat meer moeite, zelf uitzoeken, maar het is een stuk leerzamer. Ga zelf aan de slag! En als je site AF is, of je komt ergens ECHT niet uit, nadat je alle html-handleidingen, tutorials, fora etc. hebt gelezen in het Engels, Nederlands, van mijn part Duits, dan kun je de vraag hier stellen. Volgens mij ben ik de vierde die dit jou meldt, maar blijkbaar komt het niet zo duidelijk over. Af en toe een vraagje stellen: oké. Elke dag vier vragen stellen: no way.
Link naar reactie
[quote:88a96f898b="boelieboelie"]Die knopgeluidjes doen het niet in Mozilla Firefox 0.9.2. Verder heb je nogal 'dunglishe' zinssneden zoals: - "so not everything is already uploaded" - "Other languages are not yet being worked on, but maybe in the future other versions will become available" En verder heb ik geen zin om te kijken. Zoals reeds gemeld, stel je nogal veel vragen die je zelf uit kunt zoeken en/of beslissen. Als je wilt weten hoe het in Netscape (NS) eruit ziet, dan download je NS bij evolt.org. Zijn er foutjes, dan kijk je wat er fout gaat en google je vervolgens naar de oplossing, d.m.v. het intypen van meerdere keywords. Werkt het allemaal nog niet, probeer dan de site eens zonder tables te bouwen, maar met behulp van stylesheets voor de opmaak. Het kost wat meer moeite, zelf uitzoeken, maar het is een stuk leerzamer. Ga zelf aan de slag! En als je site AF is, of je komt ergens ECHT niet uit, nadat je alle html-handleidingen, tutorials, fora etc. hebt gelezen in het Engels, Nederlands, van mijn part Duits, dan kun je de vraag hier stellen. Volgens mij ben ik de vierde die dit jou meldt, maar blijkbaar komt het niet zo duidelijk over. Af en toe een vraagje stellen: oké. Elke dag vier vragen stellen: no way.[/quote:88a96f898b] Netscape heb ik, versie 6.2. Maar het probleem is dat ik een advies wil. Is het verstandig om de afmetingen van de tabelcellen vast op te geven? :-? En over de knopgeluidjes: ik heb een active-x-control gebruikt, omdat <embed> volgen het W3C niet eens mag. Kan je ook met een <object> werken in Netscape? 8) Groeten van Lennart Goosens. :P :wink:
Link naar reactie
[quote:2a9e962c95="Anne"]Je kan juist met OBJECT werken in Mozilla e.a. Het werkt alleen niet in IE.[/quote:2a9e962c95]Dat is nu net andersom. Ik had eens een <object> in een site geplaatst en het werkte zonder problemen in IE maar als ik het teste onder Mozilla was het <object> helemaal niet meer te zien ...
Link naar reactie
Dat is helemaal niet andersom. De manier waarop OBJECT vaak (zo niet altijd) gebruikt wordt is incorrect. Dat zegt helemaal niks over het feit of Mozilla het wel of niet ondersteund, wat het dus wel doet en correct. Dit staat trouwens ook aangegeven op de pagina van handleidinghtml: [quote:5634b5f4bd]In Netscape Navigator 6.0 en hoger en in Mozilla is de ondersteuning correct.[/quote:5634b5f4bd] Kleine test pagina die ik ooit is gemaakt heb (hij is niet helemaal correct): http://annevankesteren.nl/test/object/
Link naar reactie
[quote:54c091178d="teacher"]dat staat dus gewoon op die pagina die je net geeft. Als je die nou even leest, en probeert wat erop staat, en even 2 dagen NIET in dit topic komt, laat ik hem open ok?? 8)[/quote:54c091178d] Hoe kun je nou ooit denken dat ik het helemaal niet gelezen heb? Je mist het hele punt, lees nu even goed wat ik nu schrijf want ik heb het idee dat jullie niet allemaal even goed lezen, dus: Op de door mij gegeven url staat inderdaad dat het door het maken van een <object> met als alternatieve inhoud een <embed> het werkende gemaakt kan worden in zowel IE als NS/MOZ. De <object>, die een Active X-control aanroept, is dan voor IE en voor NS/MOZ is er de <embed>. ECHTER, <EMBED> WORDT DOOR HET W3C NIET ERKEND ALS EEN BESTAANDE HTML-TAG, DUS DAAROM VRAAG IK: Hoe kan ik dan met een <object> het wel werkende krijgen in Netscape/Mozilla? Want ik kwam er wel achter dat je als type niet alleen active-x kan opgeven maar ook sound/wav. Hoe werkt dat dan? Welke parameters moet ik dan gebruiken? Dat is wat ik wil weten. EN als jullie me nou niet willen gaan helpen met die verkeerde ruimte tussen de tabelcellen in Netscape/Mozilla, dan is dat jullie keus en los ik het zelf wel op. :-? Alvast bedankt. 8) Groeten van Lennart Goosens. :P :wink:
Link naar reactie
Wij werken inmiddels niet meer met tabellen voor layout dus helpen wordt zo lastig. Kijk, OBJECT werkt niet CLASSID e.d. attributen of met andere IE only rotzooi zoals ActiveX. Je geeft gewoon het bestand op in DATA, als ik me niet vergis en het bestands-mime-type in TYPE, als ik me niet vergis. Als je dus bijvoorbeeld een XHTML bestand in een HTML bestand wilt laten zien doe je zoiets:[code:1:525598d7bd]<object data="test.xht" type="application/xhtml+xml">Alternatieve inhoud hier.</object>[/code:1:525598d7bd]
Link naar reactie
Ik ben al een tijdje niet meer hier geweest, maar het is hier nog steeds een zeer trieste bedoening. Over het paard getilde zogenaamde computerkenners en ondertussen maar zeuren als het niet in jullie straatje past. Triest. Als de woorden Frontpage of tabellen vallen wordt je bij voorbaat niet serieus genomen. Bah, bah en nog eens bah. Ook in dit draadje. Er is iemand hier gewoon erg enthousiast met zijn website bezig, waardeer dat is. Maar goed, dit berichtje zal weer verwijderd worden door de moderator. Het wordt eens tijd dat ook anderen, met andere ideeen hier een kans krijgen. Als er om hulp wordt gevraagd voor bv frontpage en je ben het niet eens met het gebruik van Frontpage, antwoord dan niet!!! :evil: :evil: Zucht.......
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...