Ga naar inhoud

[site check] Site over Star Trek - warpcore.tk


Aanbevolen berichten

Hallo, sorry, maar ik begrijp niet waar dit over gaat. Ik begrijp niet wat mijn site en die forumstijl met elkaar te maken hebben. Hoezo zou ik iets daarvan gekopieerd hebben? En over de lettertypen en Volledig Scherm: ik wilde het alleen maar weten. Is er nou iets dat ik verkeerd heb gedaan? Vanaf dit punt ben ik een beetje het onderwerp van de discussie uit het oog verloren. Groeten van Lennart Goosens.
Link naar reactie
  • Reacties 65
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Een site is vriendelijk voor bezoekers als de bezoeker geen moeite hoeft te doen om het te zien en dat ook niet stiekem je browser opdrachtjes krijgt om dingen te doen die de bezoeker misschien niet wil. Dus geen lettertypes laten installeren, geen volledig schermtrucjes etc. want misschien wil de bezoeker dat wel niet. Een Flash-intro was een paar jaar geleden erg in, maar nu vinden veel surfers het tijdverspilling dus willen ze helemaal geen intro, vooral niet als je vaker langskomt ("alwéér dat intro"). Alleen als je euh.. 'mad skillz' hebt in design, Flash en actionscript kom je er nog mee weg. (Om al te ijverige forummers voor te zijn: mijn site is al van een paar jaar geleden, heb nog geen tijd om een nieuw design te maken.) Laten kiezen voor een taal kun je ook zonder een splashscreen, bijvoorbeeld met een javascript die de taal detecteert van de bezoekende browser en op basis daarvan de Engelstalige of Nederlandstalige site voorschotelt. Nou is het beter om helemaal geen javascript te gebruiken, maar het kan een optie zijn.
Link naar reactie
Hallo allemaal, ik heb al eens overwogen om met een automatische taalkeuze te werken zoals sites als hotmail.com en google.com dat ook doen, maar ik heb daar natuurlijk wel hulp bij nodig, ik ben niet echt een ervaren scripter. :roll: Bovendien neem ik aan dat het Javascript in de eerste pagina komt in dat geval, en dan redirect naar de juiste pagina met de juiste taal. Hoe ik een redirect moet maken met een meta-tag, weet ik wel maar hoe ik een javascript achter de taal moet laten komen weet ik dus niet. Dan komt er nog bij dat tweede hands computers nog wel eens op iets anders ingesteld staan, zoals Tsjechies of Kroatisch. Dat heb ik wel eens gehad, kreeg ik constant Google in het weet-ik-wat-voor-lands!!!!! Maar ik schrik trouwens niet terug voor het gebruik van JavaScript voor zoiets, want ik heb ook al een Sterrendatum op mijn site staan, door middel van een wiskundige som wordt berekend, handig!!!!! :) En nu nog even terzake, want ik heb nu momenteel nodig :P : - Een taalscript (zie boven) - Een manier om de knopjes bij evets als onmouseover en onclick te laten piepen, dus bepaalde korte mp3's af te laten spelen - Een manier om de kleuren van de scrollbars van een iframe in te stellen, met bijvoorbeeld CSS (uiteraard) 8) - Een manier om avatars direct in te stellen in MSN Messenger 6, ik ben redelijk ver gekomen door de volgende pagina te ontleden, daar heb ik hulp bij nodig: [url]http://messenger.msn.com/resource/cTiles.aspx?mkt=nl-nl[/url] Ik ben trouwens van plan de intro nu iets anders aan te pakken, namelijk de automatische taalkeuze met het javascript en dan het ronddraaiende logo (in GIF-formaat of in Flash-formaat) van de 'Federatie' totdat de pagina klaar is met laden, terwijl het blokje "LCARS READY" dan knippert. Groeten van Lennart Goosens. :P :wink:
Link naar reactie
Op http://javascript.internet.com staan een hoop scripts... Ga daar eens kijken. http://javascript.internet.com/user-details/language.html Daar is je taalkeuzescriptje. Je kunt bijv. instellen: - als er 'nl' (of 'be'?) wordt gedetecteerd, ga naar nl-pagina; - de rest gaat naar de Engelse... Verder: die knopjes met een geluidje eronder is het makkelijkst met Flash. Als je niet weet hoe.. In Flash zit ook een tutorial hoe je een button moet maken. Of Google ff naar 'flash tutorial button'. Met de rest kan ik je niet helpen.
Link naar reactie
Hallo allemaal, de automatische taalkeuze is zeer geslaagd. Ik heb echter het script gewoon in mijn Splash-scherm gezet, aangezien het in IE 3.01 niet werkte. Het gaat zo snel, det de browser die pagina niet laat zien, behalve in Netscape 4, die pas later met het uitvoeren van het script begon, dus.... Maar ach, Netscape 4 geeft zoiezo mijn iframe niet weer, dus dat maakt niet echt veel verschil. :) Ik moet trouwens nog steeds de kinderziektes van het design, voornamelijk in Nestcape verhelpen, dus help me alsjeblieft daarmee. :-? Groeten van Lennart Goosens. :P :wink:
Link naar reactie
Hallo allemaal, ik heb nog wel hulp nodig hoor! :wink: Ik wil nu ook graag weten: wat vinden jullie slim als linkkleur? [quote:3b32f0f46b="Ik zelf"]Mijn tekstkleur is #FF9C00. Heeft iemand enig idee voor de linkkleuren? Inclusief de hover-staat?[/quote:3b32f0f46b] De negatieve kleur geeft een mooi blauw, dat is redelijk geschikt, maar wat moeten dan de andere kleuren worden? Voor active weet ik wel iets: rood. Maar ik weet niks voor hove ren visited! :P Groeten van Lennart Goosens. :P :wink:
Link naar reactie
[quote:3c0a9e0af7="LGoosens"]Hallo allemaal, ik heb nog wel hulp nodig hoor! :wink: Ik wil nu ook graag weten: wat vinden jullie slim als linkkleur? [quote:3c0a9e0af7="Ik zelf"]Mijn tekstkleur is #FF9C00. Heeft iemand enig idee voor de linkkleuren? Inclusief de hover-staat?[/quote:3c0a9e0af7] De negatieve kleur geeft een mooi blauw, dat is redelijk geschikt, maar wat moeten dan de andere kleuren worden? Voor active weet ik wel iets: rood. Maar ik weet niks voor hove ren visited! :P Groeten van Lennart Goosens. :P :wink:[/quote:3c0a9e0af7]Kan je dat niet zelf allemaal? Dit forum is er voor hulp als je problemen hebt, niet om je design voor je op te stellen ...
Link naar reactie
Ik heb nog steeds problemen met Netscape, sommige dingen schuiven op en er komt meer ruimte tussen de cellen. Dat is erg vervelend. De JavaSCript redirect werkt wel goed, maar maakt de Back-knop nutteloos. Zie [url]http://www.w3.org/QA/Tips/reback[/url] voor meer informatie. Ik zoek nu dus eigenlijk een alternatief, maar voorlopig laat ik het zo. Ik ben nu bezig met allemaal knoppen en het verzamelen van materiaal voor de content, zoals foto's van de spelers en karakters enzo maar daar heb ik jullie hulp allemaal niet bij nodig. Niemand schijnt te willen helpen met de linkkleuren dus die heb ik zelf maar verzorgd. Ik zoek nog steeds een manier om een avatar die iemand aanklikt automatisch in te laten stellen voor MSN. Met een .reg-bestand misschien? Maar hoe zorg ik dat een .reg-bestand direct wordt geïnstalleerd, bijvoorbeeld met installatie op afroep? En nu moeten mijn knopjes nog geluiden starten bij onmouseover en bij onclick. :wink: Hoe? :o Groeten van Lennart Goosens. :P :wink:
Link naar reactie
Ik wil dus weten of jullie toevallig weten wat ik al tijden wilde weten, en ik wil ook graag weten of jullie die kennis, oftewel bij goed weten die dingen die jullie weten ook aan mij willen laten weten. Ik moet weten hoe je een avatar kan laten installeren, en of dat kan. Voor het geluid ben ik al op zoek. :P :wink:
Link naar reactie
Een registry-entry laten installeren lijkt al aardig op hacken of iets dergelijks. Hoe leuk jij het ook vindt, volgens mij is dit niet iets dat je op je website moet hebben; niemand weet wat jij allemaal verandert in hun registry en of jij (moedwillig of niet) de hele computer molt met je leuke trucje. Als jij het voor elkaar krijgt een registryverandering aan te brengen, kan iemand anders het voor elkaar krijgen een virus te installeren met hetzelfde principe. Dus vergeet het plan. Je kunt er nog wel een mini-programmaatje van maken evt., dan zet je bij de install ook een readme over aansprakelijkheid e.d. en zijn mensen dus zelf verantwoordelijk voor wat ze installeren. Dan kan ik nogmaals zeggen over die knopjes met geluid dat iedereen dat doet met Flash, maar als je zelf iets beter weet ben ik zeer benieuwd wat je hebt. Zoals Anne al zegt, Netscape is dood. Netscape 4 ligt al een paar jaar onder de zoden, recente statistieken zeggen dat ongeveer 1 á 2% van de hele wereld met Netscape surft en al helemaal niemand met Netscape 4. http://www.thecounter.com/stats/2004/July/browser.php Dus spaar je die moeite om te testen met NS4. IE3 hoeft al helemaal niet meer! Als je zorgt dat het werkt op IE5, IE5.5, IE6 en Mozilla, dan werkt het bij 95% van je bezoekers, zo niet meer. De overgebleven mensen hebben Linux of een Mac, dus da's wat moeilijker testen voor jou.
Link naar reactie
Hallo mensen, ik heb niet gezegd dat ik me druk maak over de ondersteuning in Netscape 4, want het iframe werkt daar toch niet in dus dat maakt niks uit. Het iframe dus de site werkt pas vanaf Netscape 6. En ik heb gezegd dat ik het een leuke bijkomstigheid vind dat het er zelfs in de oudere browserversies van IE zoals 3.0 en hoger er picobello uitziet. Over de eventuele registerwijziging voor avatars: is het niet mogelijk om dan zo'n schermpje over veiligheid met Ja/Nee te laten weergeven? Dat is dan toch mooi? Net als wanneer je een plugin installeert! Mijn geluidjes bij de onmouseover werken nu. Dankzij een JavaScript dat een plugin laat spelen. Kijk maar eens op: [url]http://home.wanadoo.nl/java.script/test138/index.html[/url]. Op deze site stond trouwens ook het script voor Volledig Scherm, en het werkt goed maar ik denk dat ik als ik al zoiets doe eerder het script met het knopje voor Volledig scherm erop gebruik, want het is inderdaad erg irritant. Mijn geluidjes en redirect werken nu, ik heb de horizontale scrollbalk weggehaald. Ook heb ik een script voor de Sterrendatum (van Star Trek uiteraard!!!!!!!!)!!!!!!!! Ik heb dus al veel in orde, bovendien is het tot nu toe allemaal perfect geldig volgens de W3C-validator. :P Ik wil alleen jullie mening hebben over het volgende: Ik zou graag mijn scrollbalken in een andere kleur hebben met: [code:1:6120392fe6]html { scrollbar-arrow-color : black; scrollbar-track-color : black; scrollbar-face-color : #9F9FFD; scrollbar-shadow-color : black; scrollbar-darkshadow-color : black; scrollbar-highlight-color : #9F9FFD; scrollbar-3dlight-color : black; }[/code:1:6120392fe6] Probleem is dat dit geenszins geldige W3C-coe is, dus tsja.... Moet ik dit nou doen of niet? Het past wel ontzettend goed bij het design, ook om de scrollbar-track weg te halen ziet er goed uit. Graag jullie advies hierover. En nogmaals: ook suggesties over de content zijn welkom! :wink: Groeten van Lennart Goosens. :P :wink:
Link naar reactie
Hallo allemaal, ik ben nu eigenlijk eens aan het kijken naar mogelijkheden voor een forum, maar ik heb op mijn Tiscali-webruimte geen PHP, ASP, JSP, CGI of MySQL. Dus moet het waarschijnlijk een remotely-hosted forum worden. 8) Maar daarvoor moet het wel over de volgende functies beschikken: - GEEN RECLAME! - Geheel aanpasbaar design, niet alleen qua kleurstelling maar ook qua afbeeldingen en design, dus met templates, het moet namelijk wel goed bij de site passen. - Wel een beetje redelijke mogelijkheden, zoals subfora en geen idioot kleine limiet op het aantal gebruikers of posts. Weet iemand waar ik zo'n forum kan krijgen? 8) Groeten van Lennart Goosens. :P :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...