Ga naar inhoud

divs in meerdere bowsers


Aanbevolen berichten

  • Reacties 97
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[quote:b5613cfe26="rrijkers"][quote=".:ToBeearden etc. Misschien een houding die jouw in die opleiding ook verder kan brengen dan het standaard diploma (maar volgens mij ben je daar al mee bezig :D )[/quote:b5613cfe26] neem dit even terug 8) :wink:[/quote] Juist niet! het is namelijk een groot compliment...of euh ken je 'm persoonlijk :wink: :wink: :wink:
Link naar reactie
[quote:627becdd94="D'acide"]@Tobee: Waar en op welke school geef jij dan les? En is het nu zo moeilijk voor een school om personeel te krijgen die wel meegroeid in de tijd en die ook openstaan voor nieuwe technieken zoals (o.a.) het css gebeuren.[/quote:627becdd94] Verschillende scholen maar de hoofdmoot vormt het ROC vlak bij jullie. Ik doe kleurleer, kunstgeschiedenis en praktijk en theorie meubelmaken. Personeel? Echt moeilijk moet het niet zijn lijkt me maar volgens mij gaat het meer uit van de docenten, tenzij het curiculum zo vast zit dat je uiteindelijk de student benadeeld door tegen de flow in te gaan. Maar dan moet het wel erg vast zitten en da's bij jullie juist niet het geval heb ik altijd begrepen. (jullie zijn niet voor niets buiten het vangnet van het ROC gebleven!) Welk jaar zit je eigenlijk? [size=8:627becdd94](volgens mij is v/d Berselaar wel een geschikte vent)[/size:627becdd94]
Link naar reactie
[quote:de31e6ab67=".:ToBee:."][Welk jaar zit je eigenlijk? [/size][/quote:de31e6ab67] Naar aanleiding van een melding van de moderator maak ik bij deze officieel een einde aan de schooldiscussie. Als laatste nog even een antwoord op bovenstaande vraag: Ik zit in de 4e en ben over een maandje of 2/3 klaar met mijn eindstage (thuis webdesignen) Daarna vermoedelijk doorstuderen richting : communication & design Zo, vanaf nu weer back2topic: Dus divs in meerdere browsers Tony
Link naar reactie
Even een kick van deze topic. Ik heb nl het volgende probleem: zie www.planetdust.nl Hoe moet ik mijn stylesheet indelen zodat mijn #holder net zover doorloopt als #left (waarin #vitepress genest zit) Op dit moment past de lengte van de holder (met achtergrond image) zich aan aan de lengte van mijn content div en mijn right div. En dus niet aan #left. Ik weet dat dit waarschijnlijk komt doordat left niet relatief gepositoneerd staat ten opzihte van mijn holder. Maar als ik er relative van maak dan klopt het ook niet meer. Waarschijnlijk komt dat door die ene regel in mijn CSS waar een comment achter staat: [code:1:b93aed6bfb]#left{ position: absolute; width: 180px; top: 0px; left: 0px; color: #FFFFFF; -margin-left:-180px;/*krankzinnige ie bug */ background-color: #31328E;[/code:1:b93aed6bfb] Die ene regel heeft "mw22" erin gezet toen hij me probeerde te helpen (wat ook behoorlijk gelukt is, thnx :wink: ) Kan iemand mij vertellen wat nu het grote probleem is? Alvast bedankt voor jullie moeite [edit] [color=darkred:b93aed6bfb]Ik heb inmiddels de regel waar comment achter staat aangepast. ipv -80 heb ik "o" ingetikt. Van de absolute heb ik relative gemaakt. Het resultaat staat nu op www.planetdust.nl . Zoals je ziet loopt de holder nu wel mooi door maar nu verschuift de #content naar beneden[/color:b93aed6bfb] [/edit}
Link naar reactie
Tja, dat is het nadeel van deze methode. Je gaat er vanuit dat normaal gesproken de #content de grootste hoogte heeft. In mijn situatie zou je #content een min-height (in ie height) van bijvoorbeeld 400px kunnen geven. Je zou ook #left left kunnen floaten (ipv position:absolute en voor #content margin-left:180px;), maar dan moet je een <br clear="left"> aan het eind van je #holder geven.
Link naar reactie
Het LIJKT nu of de divs doorlopen tot onder het bereik van de scrollbalk. Dit zal uiteraard niet echt zo zijn maar toch wekt het wat verwarring. Is het niet mogelijk om hier een streep wit onder te houden? (95% height i.p.v. 100 [i:298f403155]ik doe maar een gooi[/i:298f403155]) En dan dus zonder al het gesleutel om ze "autostretching" te maken weer teniet te doen. Dat lijkt me qua beeld iets mooier...
Link naar reactie
margin-bottom: 10px; in de #holder zou dat oplossen. Ik zie nu dat #let, #content en #right allemaal absoluut gepositioneerd zijn. Hierdoor wordt #holder nooit opgerekt, daarom heb je het ook maar een hoogte van 750 px gegeven, wat veel te hoog is bij weinig content, maar wat te klein kan zijn bij veel conten. Je zou ook nog gewoon tabellen kunnen gebruiken. Dat doet misschien makkelijker wat je precies wil.
Link naar reactie
De versie die je hebt bekeken is weer een gewijzigde. Het feit dat ik voor die drie divs absolute heb gebruikt is omdat terminator dat zei. Echter waarschijnlijk heb ik het fout geinterpreteerd. Als tijdelijke noodoplossing heb ik nu de holder een hoogte van 750 meegegeven. Vanmiddag moet ik de hele zooi uploaden naar een mede stage genoot. Hij moet dan alvast de php codes gaan implementeren. Ondertussen kan ik thuis verder sleutelen aan mijn stylesheet. Zodra ik deze gereed heb en mijn medestage genoot zijn codes af heeft dan kan ik beide gaan combineren. Wat hopelijk resulteert in een goeie site. Maar ik denk dat mijn basis niet helemaal klopt. Maar zoals het nu is stuur ik alles door naar mijn php man. Het lijkt me geen probleem als hij hierin de codes integreerd. Want zodra ik de vernieuwde stylesheet eraan koppel zal alles wel in orde zijn. (hopelijk) Ook kan ik dan de hele typografie etc gaan aanpassen. Heeft iemand anders trouwens nog een idee voor mijn #topbalk. Deze moet fungeren als de echte navigatiebalk. Kan ik het beste buttons in photshop maken, of kan ik beter gewoon tekstbuttons maken (@anne: liefst geen sliding doors. deze lukte me de vorige keer niet) en wat betreft typografie: maakt het veel uit als ik een lettertype gebruik die bijna niemand heeft. (deze kan ik automatisch laten downen door de gebruikers) of gaat dit ten koste van usability/laadtijd? Tony
Link naar reactie
[quote:8c04099b6f="D'acide"]en wat betreft typografie: maakt het veel uit als ik een lettertype gebruik die bijna niemand heeft. (deze kan ik automatisch laten downen door de gebruikers) of gaat dit ten koste van usability/laadtijd? Tony[/quote:8c04099b6f] Tuurlijk kan dat jij bepaald toch hoe het er uit moet zien! Zolang het ook maar uitziet als bedoeld met een meer gangbaar lettertype uit de font family (maar aangezien de holders zich aanpassen aan de content moet dit geen probleem zijn)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...