Ga naar inhoud

Tekst scrollen ipv pagina of achtergrond plaatje gelijk


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik ben voor mijn profielwerkstuk een website aan het maken (de website is de methode niet het doel). Ik heb nu een plaatje voor de achtergrond van de inleiding. Tot nu toe kregen de hoofdpagina's steeds 1 achtergrond foto in 800x600, daarom is het venstertje al zo groot. Maar mijn inleiding moet meteen op die foto, dit is niet echt goed leesbaar maar ik heb een oplossing door op het linker deel van de foto een grijs vierkant te tekeken waar de tekst precies opvalt (tabel met 2 kolommen en dan width 50). Maar nu mijn inleiding niet meer op de 800x600 past doordat deze smal is komt er een scrolbalkje en zie je de achtergrond foto dus weer opnieuw als je naar beneden scrolt. Bestaat er iets dat de tekst laat bewegen in een tekstvlak (zoja wat is de officiele naam dan zoek ik wel ff op hotscripts) of is er iets dat de achtergrond foto gelijk houdt. (http://www.jochem.elixant.com/dcc/scheikunde/inleiding.html alleen komt op die manier de tekst niet uit dus eerst ff je scherm verkleinen tot ie 800x600 is, en grijze vlak nog niet gemaakt)
Link naar reactie
Het grijze vlak doe ik gewoon in paint 8)(dus op de achtergrond tekeken) , css code: <style> body { scrollbar-arrow-color: #CCCCCC; scrollbar-3dlight-color: #111111; scrollbar-highlight-color: #666666; scrollbar-face-color: #444444; scrollbar-shadow-color: #191919; scrollbar-track-color: #111111; scrollbar-darkshadow-color: #191919 } html,body{ overflow-y:auto; } </style>
Link naar reactie
Die targa scroller is veel te lastig in te stellen. Ik wil mijn tekst op 400x500 hebben, je kunt dit veranderen maar het achtergrond plaatje zit in de weg, dit kun je wel deleten maar toch. Vervolgens zit er bij de download alleen autoscrol vertical en manual horizontal bij. Ik heb bij horizontal wel vertical kunnen instellen maar die knopjes zitten dan nog op de verkeerde plek!. Weet iemand een beter script wat makkelijk is in te stellen? (moet maandag klaar zijn)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...