Ga naar inhoud

Link naar meerdere links maken???


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoe maak je van een tekstlink zo dat hij opengaat en meerdere opties zeg links geeft zonder een pagina op te roepen.Bijvoorbeeld: je klikt op een tekst produkten,de tekst produkten blijft staan maar geeft onder hem een aantal artikelnamen die je afzonderlijk kunt aanklikken.Net zoals in windows dus met zijn mappen. Ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben met mijn voorbeeld!? Wie weet het antwoord????????????? :( Vast bedankt, Ed
Link naar reactie
[quote:4688788054="Ed_surfer"]Hoe maak je van een tekstlink zo dat hij opengaat en meerdere opties zeg links geeft zonder een pagina op te roepen.Bijvoorbeeld: je klikt op een tekst produkten,de tekst produkten blijft staan maar geeft onder hem een aantal artikelnamen die je afzonderlijk kunt aanklikken.Net zoals in windows dus met zijn mappen. Ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben met mijn voorbeeld!? Wie weet het antwoord????????????? :( Vast bedankt, Ed[/quote:4688788054] Je kan dit gemakkelijk doen met DHTML. Een voorbeeldje (sla op als een HTML document) : [code:1:4688788054] <html> <head> <title></title> <script language="javascript"> function combo(inhoud) { if (inhoud.style.display=="") { inhoud.style.display = "none"; } else { inhoud.style.display = ""; } } </script> </head> <body> <a href="#" onclick="combo(menu1)">Show/hide menu</a><br> <div id="menu1" style="display=none"> &nbsp;-&nbsp;<a href="http://www.bartnet.be" target="_blank">www.bartnet.be</a><br> &nbsp;-&nbsp;<a href="http://www.dummoi.tk" target="_blank">www.dummoi.tk</a><br> &nbsp;-&nbsp;<a href="http://www.klas5b.tk" target="_blank">www.klas5b.tk</a><br> &nbsp;-&nbsp;<a href="http://www.gang-of-gizmo.tk" target="_blank">www.gang-of-gizmo.tk</a><br> </div> </body> </html> [/code:1:4688788054] Greetz, BelgiumBoy_007
Link naar reactie
Hallo, misschien ben ik hier een beetje laat mee, maar ik zou iets anders doen. Ik zou een <iframe> gebruiken, volgens mij is dat beter ondersteund en bovendien moet je voor DHTML JavaScript aan hebben staan. Maak één pagina met de links, noem die bijvoorbeeld 'produkten_links.html'. Maak onder de link 'producten' (bijvoorbeeld) een <iframe met de volgende code: [code:1:5d48cb381c] <a href="produkten_links.html" target="iframe1">Produkten</a> <p> <iframe src="een_pagina_die_standaard_verschijnt.html" scrolling="auto" name="iframe1" height="200" width="200" frameborder="0"></iframe> [/code:1:5d48cb381c] Dit werkt in vrijwel alle browsers, ook zonder JavaScript. Boven is de link naar de pagina met de extra links. Het attribuut 'target' moet de waarde hebben van de 'name' van het <iframe>. De attributen 'height' en 'width' zijn om de hoogte van het "venstertje" aan te geven. En frameborder=0 werkt alleen in IE, maar zegt dat er geen rand moet zijn. Dag!!!!!!!!!!! :wink: :P
Link naar reactie
[quote:8ab949099e="LGoosens"]Hallo, misschien ben ik hier een beetje laat mee, maar ik zou iets anders doen. Ik zou een <iframe> gebruiken, volgens mij is dat beter ondersteund en bovendien moet je voor DHTML JavaScript aan hebben staan. Maak één pagina met de links, noem die bijvoorbeeld 'produkten_links.html'. Maak onder de link 'producten' (bijvoorbeeld) een <iframe met de volgende code: [code:1:8ab949099e] <a href="produkten_links.html" target="iframe1">Produkten</a> <p> <iframe src="een_pagina_die_standaard_verschijnt.html" scrolling="auto" name="iframe1" height="200" width="200" frameborder="0"></iframe> [/code:1:8ab949099e] Dit werkt in vrijwel alle browsers, ook zonder JavaScript. Boven is de link naar de pagina met de extra links. Het attribuut 'target' moet de waarde hebben van de 'name' van het <iframe>. De attributen 'height' en 'width' zijn om de hoogte van het "venstertje" aan te geven. En frameborder=0 werkt alleen in IE, maar zegt dat er geen rand moet zijn. Dag!!!!!!!!!!! :wink: :P[/quote:8ab949099e]Oei, men is hier niet zo'n fan van 'frames/iframes' :-? bereid je voor op een stortvloed :P
Link naar reactie
Hallo iedereen , Ben blij dat jullie blijven reageren want ik heb namelijk een volgende vraag (nog los van het feit dat ik nog niet de eventuele oplossing met iframe heb geprobeerd).De oplossing van belgiumboy werkt goed zolang je maar 1 tekst naar meerdere tekst linken verwijst,maar ik wil in een menu meerdere tekst linken.Kan iemand mij vertellen hoe dat moet ?? Ik zal ondertussen eens kijken naar iframe alleen dit zegt mij niet zoveel. Ed :P
Link naar reactie
nou.. Het 1e menu heeft deze code: [code:1:7552b9ce46] <a href="#" onclick="combo([b]menu1[/b])">Show/hide menu</a><br> <div id="[b]menu1[/b]" style="display=none"> [/code:1:7552b9ce46] maak dan van de volgende menu's: [code:1:7552b9ce46] <a href="#" onclick="combo([b]menu2[/b])">Show/hide menu</a><br> <div id="[b]menu2[/b]" style="display=none"> [/code:1:7552b9ce46] you snap? t.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...