Ga naar inhoud

Linkjes deugen niet


Aanbevolen berichten

Ik heb de volgende site gemaakt voor school: http://www.lynxpolis.nl/persoonlijk/index.htm . Nu heb ik het volgende probleem. In m'n stylesheet heb ik staan dat wanneer je over een linkje heen gaat er een lijntje onder moet komen (text-decoration: underline). Maar niet overal gebeurt dat en als ik m'n pagina refresh dan doen de linkjes die het eerst niet goed deden het wel en doen andere linkjes het weer niet. Hoe verhelp ik dit?

------------------ Lynxpolis.nl is onder constructie. Webmaster@lynxpolis.nl

Link naar reactie
Ik denk dat het aan je browser ligt, want toen ik em opende met zowel Explorer 5.0 als Opera 6.0 werkte de linkjes naar behoren. In Opera 6.0 heb je overigens wel een ander probleem: De tekst van het menu, (dus o.a. de betreffende linkjes)staat daar teveel naar links en valt buiten het zwarte kader, steekt hier en daar zelfs buiten het blauwe gedeelte. Ook zit er een ruimte tussen de frames, waardoor er nu overal witte lijnen te zien zijn die rond de frames zitten. Weet je zeker dat je alle marges in je index op 0 hebt gezet? Dit bedoel ik: [edit] Ik heb nog eens een paar keer op F5 gerost en IE gaat daarna inderdaad vreemd doen met de linkjes, ze werken niet allemaal meer. In opera blijven ze het na herhaaldelijk refreshen gewoon doen. Vreemd. [/edit] ------------------ Blow me up Scotty!

[This message has been edited by Gooly (edited 06-01-2002).]

Link naar reactie
Ik heb even in je source gekeken. Wat me opviel is dat je bij het maken van de lijsten wel de list-item tags had gebruikt, maar niet de begin en eind tags van de lijst zelf, de < ol > en < / ol > tags dus (zonder de spaties:
code:
<br>
<a href="main.htm" target="main">Inleiding</a><br>
<a href="nieuws.htm" target="main">Nieuws</a><br>
Profiel:<br>

<ol>

<li><a href="eigenschappen.htm" target="main">Eigenschappen</a><br></li> <li><a href="communicatief.htm" target="main">Communicatief</a><br></li> <li><a href="sociaal.htm" target="main">Sociaal</a><br></li>

</ol>

Projecten<br> <a href="techniek.htm" target="main">Techniek</a><br> Links:<br>

<ol>

<li><a href="http://www.lynxpolis.nl" target="_blank">Lynxpolis</a></li> <li><a href="http://gps.lynxpolis.nl" target="_blank">GPS Webdesign</a></li>

</ol>


Link naar reactie
Uhmmm, wat moet dat worden dan??? text-decoration: underline??

Als ik dat doe worden de bezochte links onderlijnd en dat is niet de bedoeling. Ik wil dus dat er altijd een streepje onder komt als je er met de muis overheen gaat. Dus ook wanneer ze al bezocht zijn.

------------------ Lynxpolis.nl is onder constructie. Webmaster@lynxpolis.nl

[This message has been edited by gandalfxxx (edited 06-01-2002).]

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...