Ga naar inhoud

Afbeelding spiegelen


Aanbevolen berichten

Ik heb niet beweerd dat het nuttig is, alleen dat het kan. Maar dat terzijde.

Ik kan me overigens best een aantal situaties voorstellen waarin het eventueel van voordeel zou kunnen zijn.

Stel bijvoorbeeld dat je een plaatje wilt laten zien aan de linker kant van het scherm. Aan de rechterkant van het scherm moet exact hetzelfde plaatje staan, maar - om redenen van symmetrie - gespiegeld. Als je niet dit filter gebruikt, heb je hiervoor twee plaatjes nodig. Als je dit filter gebruikt, kun je met één plaatje volstaan. Dat scheelt laadtijd.

Daarnaast kun je met een stukje Javascript allerlei verschillende filters (er zijn er veel meer) naar voorkeur toevoegen en verwijderen. Je kunt dus één en hetzelfde plaatje naar wens van uiterlijk laten veranderen. Zonder zulke filters heb je hiervoor meerdere plaatjes nodig. Kortom, ook op dit punt scheelt het laadtijd.

Tot slot: je kunt zulke filters ook prima toepassen op andere pagina-elementen (zoals een layer).

Het grote nadeel is wel - en dat heb ik al eerder gezegd - dat voorlopig alleen IE dit ondersteunt. Dat wil echter niet zeggen, dat het idee erachter niet deugt. Er zitten wel degelijk voordelen aan.

Link naar reactie
quote:
Originally posted by Jacco: Het grote nadeel is wel - en dat heb ik al eerder gezegd - dat voorlopig alleen IE dit ondersteunt
Denk na! 95% van de internetters gebruikt ie als primaire browser. Voor een persoonlijke homepage zou ik het dus nog wel durven om het niet voor ns aan te passen. Als ik een bedrijfspagina maak hou ik natuurlijk wel rekening met ns

------------------ Disclaimer: the above is the author's personal opinion and is not the opinion or policy of his employer or of the little green men that have been following him all day.

Link naar reactie
Dat mag jouw standpunt zijn, maar zelf zal ik er alles aan doen om een site cross browser te houden.

Het is misschien een minderheidsstandpunt, maar een site die niet functioneert in Netscape is naar mijn mening een resultaat van gemakzucht.

Overigens werken de aardigste filters alleen in IE5.5 en hoger. Het percentage IE5.5 en IE6 gebruikers ligt nog lang niet op 95%.

Link naar reactie
quote:
Originally posted by Bill Gates: Juist! Ik sluit me hier bij aan! Ik weiger gewoon Microsoft HTML te gebruiken...

En geen flauwe grappen nu over m'n nickname...


Geen grappen over je nickname????? Whoehahahahah :grin: :grin: :grin:

------------------ Weet je precies wat ik bedoel want dat vage gelul van me snap je niet :P

Link naar reactie
je hebt in het eerste geval 1 plaatje van 40kb (voorbeeld hoor) en die wordt ingeladen en je geeft je browser de opdracht het te spiegelen... 1 plaatje wordt twee keer gebruikt.

In het andere geval maak je twee plaatjes aan; 1 gewoon en 1 gespiegeld. Die twee moeten beide ingeladen worden: 2 x 40 kb... you snap??

t.

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...