Ga naar inhoud

Final Fantasy Site Check


anoniem

Aanbevolen berichten

  • 1 jaar later...
Als ik jou was zou ik de website maar vast verplaatsen, want F2S bestaat nog maar een maand... (als gratis service)

:sad:

Nu kan je nog bezoekers vertellen waar de website heen gegaan is, en zoekmachines kunnen je nog doorlinken naar de nieuwe site. Straks is de website plotseling weg zonder dat anderen kunnen achterhalen wat ermee gebeurd is, dus...

- Basje.

Link naar reactie
Sitecheck Speciaal

de intro * het browserplaatje verschuift eerst even, zo van 'tik' en dat hoort niet * die loei van een knop 'enter here' vind ik niet denderend. die staat op de echte site toch ook niet? * je browserschermpje is in win xp blauw stijl, en dan zeg ik 'knip knip knip' haal dat eraf want het geeft een hoog circus-gehalte aan je intro. * je browserschermpje is heel lelijk in elkaar gekrompen; randjes en letters zijn ronduit goor afgewerkt. * dan komt het 'warning' scherm; oh jeetje zeg... je hebt nou een zwarte achtergrond, dóe er dan iets mee! ga geen wit gebruiken, want rood op zwart komt veel dreigender over! dat zou leuker zijn... bovendien, er staat te veel text om in een keer te lezen, je zou er neer kunnen zetten: warning site contains 200% FF stuff go on? yes/no en zet het er dan meteen in een mooi lettertype neer, bijv. impact of verdana vet. * de logo's zijn op zich wel leuk gedaan. ik vind het hier net iets teveel van het goede. wat leuk zou zijn, is om ze op zwarte achtergrond te zetten (dat wordt echt pixelneuken om die witte randjes) en er dan een soort van 'spotlight' overheen te laten gaan. dus dat je een gefade cirkelvlek aanmaakt, als dat kan, en als hij over een plaatje gaat, hup de brightness van dat plaatje van 25% op 100% .

daarna komt er een meesterlijk kunststukje, werkelijk, ik heb nog nooit zoiets onsamenhangends gezien! bravo! de bovenste balk heeft het midden netjes, maar aan de zijkanten heb je je er makkelijk vanaf gedaan door de plaatjes uit te rekken en er naast te plempen. blauw op donkerblauw is haast niet te lezen. daarna komt nog een stuk, grijs met wit...? en het dient nergens voor. geen link, niks. :???: het onderste plaatje - waarom het er zo verloren staat is me een raadsel - is hiephoi weer clickable. máár, wat de bezoeker niet weet... de bovenste link gaat naar een (toekomstige?) site en de onderste link gaat naar het forum. mijn tip; gooi dit hele beeld zo weg, hou em zwart en trek er van die ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯_________________ lijntjes doorheen met grijze dunne lijn. je hoeft dus maar 2 links neer te zetten en zet er in mooi 'stoer overkomend' (dus GEEN times new roman) lettertype even bij dat het om de site gaat of om het forum. ik vind in die hele intro geen samenhang zitten en er zijn grote delen van geript. je moet eens gaan letten op reclames, hoe daar dingen gepresenteerd worden; layout, kleur, geluid? zo zal een reclame voor auto's anders zijn dan die voor chocola. jouw doelgroep is de jeugd, van zeg maar 10-16 jaar. zij willen flitsende beelden zien; zwart in combinatie met een felle kleur en dat snel achter elkaar en vooral spannende screenshots tussendoor. let daarop.

tot zover de intro, het forum: eerst even dit vooraf. als jij hier iets neerpost, en je vraagt niet direct om sitechecks maar zet er wel bij 'ik hoop dat jullie lid worden' dan komt dat op mij over als pure spam. en dat mag hier niet... bovendien heb ik alleen de film gezien en ken ik FF verder helemaal niet, en met mij nog zo hier tig forummers... dus ook wat meer publieksgericht graag.

ik vind de kop van het forum niet bij het forum passen. kijk nou zelf! het forum is donkerblauw (hadden wij al donkerblauw gezien in het intro? nee! wauw, weer een kleur erbij!) en de header is oranjerood. je hebt alles in één plaatje gepropt, met een drukke achtergrond, en de poppetjes aan de randjes niet mooi afgewerkt. rode tekst op rood leest niet lekker. en door aan alles; background, letters; een patroontje mee te geven, draai je de lezer helemaal dol.

tot zover. een uitgebreide sitecheck over de graphics (want wat kan ik zeggen over de inhoud van een forum?).

groetz,

------------------ Toeter ::been.there::learned.that::came.back:: www.heidi.s

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...