Ga naar inhoud

site van 800 -> 1024


Aanbevolen berichten

je kunt ook de positie en breedte van je layers in procenten opgeven. Maar ik moet zeggen dat ik niet zo'n procenten jongen ben. Ik werk liever met vaste maten, dan houd ik altijd alles in de hand. Ik begin altijd met een tabel van 760 pixels breed (je weet nooit welke maffe PC die 40 pixels nog ergens voor nodig heeft) en daarin maak ik mijn hele pagina. Als je die tabel dan ook nog mooi in het midden van het scherm tevoorschijn laat komen stoort het niet eens dat je links en rechts wat ruimte over hebt. Er zijn bovendien wel truukjes om hier cosmetisch gezien wat aan te doen. b.v. je page in 3 verticale frames zetten en de page dan in het midden. De frame breedtes geef je dan wel in procenten op zodat ze flexibel zijn. Linker en rechterframe blijven leeg, maar je geeft ze net een beetje andere achtergrondkleur dan het middelste frame. Ziet er nog hardstikke leuk uit ook.

Op deze manier heb je altijd zelf in de hand hoe het eruit komt te zien, met procenten geef je veel uit handen aan de resolutie van de kijker.

------------------ Blow me up Scotty!

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...