Ga naar inhoud

HDMI cable not connected?


anoniem

Aanbevolen berichten

Even de situatie: NVIDIA GeForce GT 360 (2GB), BenQ XL2411Z, Windows 8.1. Onlangs bovenstaande monitor aangeschaft, HDMI cable in videokaart gestoken en daarna ook in de monitor maar blijf de melding houden dat de kabel niet is ingeplugd, dan maar weer terug naar de DVI aansluiting. Diverse fora geraadpleegd. Ze adviseerden mij de VGA kabel aan te sluiten en opnieuw te configureren via menu v.d. monitor. d-Sub staat een vinkje, nu weer HDMI selecteren, VGA kabel eruit halen en opnieuw de HDMI kabel inpluggen, echter blijf ik de melding houden. HDMI kabel is origineel v.e. standalone BDR-speler die normaliter op de tv is aangesloten en die doet 't gewoon. Heb die kabel tijdelijk in gebruik voor de monitor omdat bij de monitor geen HDMI kabel was bijgeleverd. Wat doe ik verkeerd? Zit er nog onderling verschil tussen HDMI kabels, is de HDMI -uitgang v.d. videokaart defect, misschien nog een instelling in Windows, of wellicht de BIOS? Ik heb werkelijk geen idee waar ik het zoeken moet. Alle hulp is welkom.
Link naar reactie
HDMI en DVI zijn beiden technisch uitwisselbaar qua digitale video info. Met HDMI kan geluid erbij worden gestuurd, met DVI niet. Er zijn wel kwaliteitsverschillen tussen HDMI-kabels (i.v.m. 3D TV, 4k TV), maar als de kabel niet veel ouder is dan pakweg 4, 5 jaar mag het niet uitmaken voor jouw 'gewone' full HD monitor. Kijk eerst in ieder geval via de handleiding en het menu van de monitor of de bron (HDMI en DVI) wellicht handmatig ingesteld moet worden omdat 'ie het niet automatisch 'pakt'. Kijk ook eens of het wel werkt als je PC en TV verbindt, dus de TV als monitor. Werkt dat wel, dan ligt het aan de BenQ monitor en kun je er mee terug naar de winkel. Blijft alles zwart, dan is de videokaart de meest waarschijnlijke, defecte component. Heb je een tweede PC met HDMI-uitgang (laptop, van buurman/-vrouw, familielid, enz) kun je kijken of de monitor daar wel mee werkt.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...