Ga naar inhoud

recoverypartitie vol


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik ben in het bezit van een Toshiba laptop met een recoverypartitie. (HDDrecovery met winimg backup) In het verleden heb ik twee keer een backup teruggezet en de laptop werd er flink wat sneller door. Wekelijks maakt de computer zelf een back-up. Maarrr nu het probleem. De partitie is 150 Gb groot en helemaal vol. Ik heb al geprobeerd om alleen de laatste backup te bewaren, maar toch krijg ik steeds berichten dat de HDD vol is. Ik kan dus ook geen backup meer maken. op de HDD staat: map HDD recovery map Windowsimagebackup een heel rij met EULA-bestanden (paar kb groot) install.res bestanden (ook maar paar Kb groot) Weet iemand welke bestanden ik perse moet bewaren en welke ik weg kan gooien?? De laptop is op het moment stabiel, maar redelijk traag. Is het mogelijk de partitie helemaal te wissen en de recoverysoftware opnieuw te installeren? groeten, Marx
Link naar reactie
Wat voor OS gebruik je? Probeer eerst dit eens: C/D/E schijf http://www.schoonepc.nl/windows7/schijfopruiming_schijfdefragmentatie.html http://www.schoonepc.nl/optim/delete.html Voor XP Ook deze handeling is nuttig: De updatebestanden verwijderen Windows Update slaat de updatebestanden op in de map C:\Windows\SoftwareDistribution. Gezien het grote aantal updates kan deze map in de loop van de tijd behoorlijk omvangrijk worden. Door de geïnstalleerde updatebestanden periodiek te verwijderen, kan er ruimte worden vrijgemaakt voor andere doeleinden. De map SoftwareDistribution kan zonder problemen in zijn geheel worden verwijderd, daarvoor moet echter wel eerst de service Windows Update tijdelijk worden gestopt. Dit kan bij het onderdeel Windows Services door met rechts op de service Windows Update te klikken en te kiezen voor Stoppen. Met behulp van de Windows Verkenner kan vervolgens de map C:\Windows\SoftwareDistribution met daarin de updategeschiedenis en eerder gedownloade updatebestanden worden verwijderd (of door middel van naamswijziging worden geback-upt). De updategeschiedenis wordt hierdoor ook gewist, maar dat is geen probleem. Nadat de map SoftwareDistribution is verwijderd, kan de service weer worden geactiveerd: klik met rechts op de service Windows Update en kies voor Starten (de map SoftwareDistribution wordt nu vanzelf weer opnieuw aangemaakt). Het enige wat eventueel nog moet gebeuren, is onderaan de Windows Update-pagina aangeven dat ook de updates voor andere producten weer moeten worden gedownload.
Link naar reactie
Hoi Dragon, Dank je wel voor je reactie. Ik werk met windows 7. Ik heb je tips gedaan, nu heb ik wel wat meer ruimte op de C-partitie/schijf, maar de D-partitie is nog steeds nagenoeg vol. Is het mogelijk om alles te wissen en dan windowsrecovery opnieuw te installeren? bij schijfbeheer zie ik dat de d-schijf de primaire partitie is. groeten, Marx
Link naar reactie
De virtuele schijf wordt in de Verkenner van de eigen computer getoond en volgens mij kun je deze bestanden gewoon verwijderen en een nieuwe backup maken. Heb je dit ook gelezen? OP ZOEK NAAR NOG MEER VRIJE SCHIJFRUIMTE... Wilt u nog meer schijfruimte vrijmaken dan is het wellicht interessant eerst te onderzoeken welke bestanden en programma's de meeste ruimte in beslag nemen. SpaceSniffer www.uderzo.it/main_products/space_sniffer/) en Disktective www.disktective.com) kunnen daarbij goed van pas komen!
Link naar reactie
Ik heb beide progjes gedraaid en die zeggen dat de hdd maar ca 60 Gb is, en ook nagenoeg vol. Die VHD's nemen veruit het meeste van de ruimte in. in de verkenner zie ik 148 Gb. Dit zou moeten kloppen. Maar hoe kan ik de rest van die Gb's nou vinden? Er schijnt ook een verborgen recovery op de toshiba laptops te zitten, maar kan die zo groot zijn?
Link naar reactie
[quote:5774ac5d65="Marx123"]Ik heb inmiddels ook twee verborgen VHD-bestanden gevonden. Kan ik deze gewoon verwijderen en daarna een nieuwe backup maken?[/quote:5774ac5d65]Hai Marx, Ik vermoed dat je zowel een Toshiba recoverypartitie hebt, en tevens regelmatig Windows 7 images (systeembackups) laat maken en die op een andere partitie laat zetten? Het is me niet precies duidelijk, maar dat is misschien niet zo erg belangrijk. Belangrijk is in ieder geval dat de VHD-bestanden wellicht je Windows images zijn. (Mogelijk maakt ook het Toshiba backup-systeem VHD-images, dat weet ik niet.) Hoe dan ook zul je tenminste één volledig schoon image willen bewaren om terug te kunnen zetten, om terug te kunnen keren naar een schone beginsituatie. Zeker wanneer je niet in bezit bent van een installatie-DVD. Het verwijderen van al je VHD-bestanden, en daarmee dus wellicht al je Windows images, dat lijkt me daarom niet verstandig. Want ja, je zou vervolgens wel een nieuw image kunnen maken, maar wanneer je geen geen installatie-DVD zou hebben en je hebt geen images meer van een schone uitgangssituatie, dan kun je nooit meer terug naar een schone installatie, een volkomen schone uitgangssituatie. Bewaar daarom ten minste één image. Wellicht liefst een pril image, van de situatie waarin je installatie nog helemaal schoon was.
Link naar reactie
Heb je er al eens aan gedacht een externe hatde schijf te kopen en daar al die bestanden naar toe te copieëren en ze dan weg halen van je oorspronkelijke schijf? Dan kun je, als het nodig is, de benodigde bestanden terug zetten. Misschien kun je ze zelfs direct benaderen op de externe schijf. Zo'n schijf kost geen vermogen. Je kunt, bv., een leeg kastje voor een externe SATA schijf kopen en daar een schijf naar keuze in zetten. Zo heb ik een 1TB Samsung in gebruik. Je kunt ook een compleet kastje met schijf kopen maar dan zit je aan een bepaald merk schijf vast.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...