Ga naar inhoud

Outlook 2010: Kan niet verifieren tegen Live ID-service


anoniem

Aanbevolen berichten

Sinds deze week heb ik een nieuwe PC met Windows 7 Home Premium en MS Office 2010. Outlook 2010 werkt prima, echter niet voor de Hotmail-accounts. Bij het controleren op nieuwe post krijg ik telkens de melding : "Uw account kan niet worden aangemeld. Kan niet verifieren tegen Windows Live ID-service". Engels: "Could not authenticate against Windows Live ID-Service". Geen foutcode te zien. Dit schijnt een bekend probleem te zijn met de Oulook Connector. Ook bij mijn eerdere Outlook 2003 de nodige euvel mee gehad. Hoewel er meerdere oplossingen op internet worden aangedragen, zoals de betreffende Hotmail account verwijderen en opnieuw invoeren, de .ost gegevensbestanden wissen, Outlook Connector (en zelfs heel Oultook 2010) wissen en opnieuw installeren, werkt geen van deze opties bij mij! Ik had gehoopt dat het euvel bij Office 2010 verholpen zou zijn, niets is echter minder waar. Iemand een ander idee als bovenstaand? Alvast heel erg bedankt voor het meedenken!
Link naar reactie
Bedankt voor je reactie! Daar had ik al eens gezocht, maar kwam niet echt veel nuttige dingen tegen. Vreemd eigenlijk, aangezien het zo'n omvangrijk issue schijnt te zijn. Ik hoop dat men hiervoor met een oplossing komt, zo moeilijk kan het toch niet zijn? Er is wel een lichtpuntje: Ik heb nogmaals de Outlook Connector verwijderd, de Hotmail accounts in kwestie uit Outlook ook, PC opnieuw opgestart voor de zekerheid, weer geinstalleerd, en toen deed hij het goed. Echter, na nog een paar keer proberen met enige tussentijd weigert hij weer! Ik heb echter ontdekt dat je Outlook bij weigering even aan moet laten staan (met 'fout bij verzenden/ontvangen' in de rechter onderhoek), en na +- 1 minuut meldt hij opnieuw aan bij Live. Met succes. Omslachtig is het wel. EDIT Het opnieuw aanmelden van een Live- of Hotmail account kan kennelijk versneld worden door op 'Alle mappen verzenden en ontvangen' te klikken. Dan meldt hij wel goed aan.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...