Ga naar inhoud

Problemen met Kerio firewall 2.1.5


anoniem

Aanbevolen berichten

Nu heb ik al eens eerder een tread gestart over mijn Kerio firewall dat ie niet bij een boot automatisch meer wilde opstarten. Het resultaat darvan is dat er geen oplossing is gekomen dan de firewall opnieuw (nieuwere versie) te downloaden en te installeren. Dat heb ik vanmorgen gedaan. Versie 2.1.5 zou de laatste freeware versie zijn. Nu blijkt weer eens dat een verandering nog lang niet een verbetering is. De volgende problemen treden op sinds installatie van deze versie: 1. Bij welhaast elke klik verschijnt er een venster van Kerio om toestemming te vragen voor de handeling, ongeacht welke. Zelfs WE openen daar wil hij toestemming voor hebben..... 2. Mijn BT mouse, die altijd perfect opstartte na een boot of hibernate, doet dat niet meer en moet met de hand worden opgestart. 3. De laptop weigert in hibernate mode te gaan. Sluit wel veel af maar blijft hangen op het lege scherm met de melding HIBERNATE. 4. Ik heb in de korte tijd van gebruik nergens instellingen kunnen vinden, maar ook niet intensief naar gezocht. Mensen met soortgelijke ervaringen (en oplossingen)?? Ik heb het onderhand gehad met Kerio. Stel dat ik het had gekocht! Gezien het rijtje boven is de afstand tot de prullebak wel erg kort geworden. Een reden temeer om geen updates te doen. En een tweede reden om steeds te blijven zoeken naar freeware versie's. Als het niet (goed) werkt dan gelijk maar weg en een ander proberen. Ik heb de 2.1.5 versie ge-de-installeerd en de oude weer teruggezet. Die startte bij de reboot gelijk op. Kijken of dat doorgaat. perloc
Link naar reactie
bsa100: Ik zal er notitie van houden. Voorlopig doet de "oude" Kerio het weer als vanouds. gerben: ik ben gisteren op die site geweest. Áls er freeware aanbiedingen zijn dan zijn ze goed verstopt, ik heb ze zogauw niet kunnen vinden. Je kunt alleen een proefversie downloaden die een maand geldig is of direct kopen. Ik hou het even hierbij, zie boven. Ik heb maar zéer zelden last van een virus en heb nog nooit gemerkt dat er is ingebroken op mijn pc. perloc
Link naar reactie
gerben: ik hou het voorlopig bij de oudere versie (V 4.3.nnnnn), die nu goed werkt, i.c. start up bij reboot. Ik heb de download dus niet gedaan. Ik mag aannemen dat de firewall functie van de oude Kerio voldoet, en ik heb niet zo'n behoefte aan meer toeters en bellen. Anyway, dank voor de info. Wilhelm Dipt: ik ben voorzien, zie boven, maar dank voor de tip. De (ASDL) verbinding is hier belabbert: veel geld voor weinig service. De verbinding is 128kbit/seconde die alleen 'smorgens vroeg en 'savconds laat (soms) wordt gehaald. Overdag staat het stil tot erg langzaam en pieken "snel" ertussendoor. Bovendien is upload 1GB en download 2GB/maand. Prijs daarvoor is 16 Euro/maand. Je kunt sneller krijgen tot 2 Gbit/s maar daar hangt ook een behoorlijk prijskaartje aan. Voor eenvoudig mailen en af en toe een pagina Internet voldoende (als het werkt en dat is lang niet altijd zo) maar video-stream kun je wel vergeten. Ik kan ook per mobieltje kopen, ze zeggen 3Gb snelheid, maar de beperking is dan nóg groter, ik geloof 500Mbyte en de prijs moet ik opzoeken, maar ligt in de buurt van mijn huidige ADSL. Overigens, ik ben hier niet gestationeerd, maar woon hier permanent (al 25 jaar). perloc
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...