Ga naar inhoud

Acronis true image probleem


anoniem

Aanbevolen berichten

hallo, Ik heb de afgelopen tijd wat probleempjes met mijn laptop. Om alles in een keer op te lossen dacht ik een image terug te zetten. Ik heb dit image gemaakt met Acronis 2010. Vandaag wilde ik dit voor de eerste keer gebruik maken van het terugzetten van het image. Acronis start netjes op, ik kies het image bestand, ik krijg het schermpje waarop de voortgang te zien is, al snel krijg ik de melding "systeem opnieuw opstarten", dan wordt de acronis loader getart. Vervolgens het scherm van acronis logo met de melding "de netwerkinstellinge worden geladen". Dit duurt erg lang, er gebeurt eigenlijk niks. Na geforceerd herstarten is er dus niks gebeurt. Uit nood heb ik nu maar de laptop naar de fabrieksinstellingen hersteld. Ik wil echter wel zeker weten dat Acronis werkt als ik het nodig heb. Wat kan het probleem zijn? Het gaat om een win 7 64 bits versie, image gemaakt op een usb 3 externe HD, nfts bestand indeling. vr.gr. Frans
Link naar reactie
Hallo, Het image was gevalideerd en goed bevonden. Wat Acronis met een netwerk moet weet ik ook niet. Wat me opgevallen is dat bij het starten van de Acronis loader snel de melding not found in beeld verschijnt. Waarschijnlijk probeert ie dan op een netwerk wat te zoeken. Met Acronis 2010 op mijn XP laptop heb ik nooit problemen gehad. Het kan zijn dat ik bij het maken iets niet goed gedaan heb. vr.gr Frans
Link naar reactie
Hallo, Ik heb net weer een nieuw image gemaakt, na herinstallatie van true image, En proberen terug te zetten. Lukt weer niet. Als Acronis loader geladen wordt zie ik snel een melding "volume not found". en dan zoals al gemeld het scherm van Acronis met de melding , laden van netwerkinstellingen. Alleen de capslock knippert dan en verder gebeurt er niks. Kan het zijn dat true image niet met mijn hardware overweg kan? Ik heb een Asus N61J laptop ,win 7, de backup maak op een externe dane elec hd. Morgen ga ik dit eens op mijn XP laptop proberen. Tot nu toe heb ik geen idee waar ik het moet zoeken. vr.gr. Frans
Link naar reactie
Hallo stee0036, Als ik een image wil gaan maken, geeft acroinis de volgende partities, C, primair actief NTFS D, log NTFS en FAT32 recovery primair verborgen moet ik dan C en FAT32 recovery selecteren? kan NTFS en FAT32 op 1 NTFS HD? waarom ik dit vraag is dat ik niet graag mijn recovery partitie verlies. vr.gr. Frans
Link naar reactie
f.ramaekers, met welke schijf start je opnieuw op, met de originele Acronis 2010 schijf of de met 2010 gemaakte opstartschijf? Doe je het met de opstartschijf dan weet je zeker dat je ook alle huidige drivers hebt opgenomen op die schijf. Het kan zijn dat de originele Acronis schijf alleen de standaarddrivers heeft en jouw systeem heeft enkele nieuwe drivers die er nog niet waren toen Acronis 2010 gemaakt werd. Ik lees in Computer!Totaal nr. 11 (oktober 2010) op blz.126 een oplossing van Edmond Varwijk, misschien werkt die ook bij jou. "De oplossing hiervoor is het updaten van de onder Windows geïnstalleerde versie van de Acronis software met de nieuwste drivers. Acronis levert deze als download aan, zoek maar eens op Acronis download snapapi, (http://download.acronis.com/support/SnapAPI_I_e.zip) Vervolgens maak je een nieuwe opstart-cd aan vanuit het Acronis-programma onder Windows en test die door de computer er mee op te starten."
Link naar reactie
@bavel, Ik heb niets in de BIOS aangepast. Deed ik op mijn XP ook niet, vandaar dat ik daar nooit opgekomen zou zijn. Ik zal dit onthouden. @gertcor, Ik start Acronis rechtstreeks op vanuit Windows. Ik heb geen opstart CD gemaakt. Ik ga dit zeker doen en zal ook de Acronis ook updaten. Inmiddels heb ik de laptop vanuit de recovery weer opgebouwd. Ik ga jullie tips uitvoeren en een nieuwe image maken. Bedankt! vr.gr Frans
Link naar reactie
f.ramaekers je schrijft: [i:485543ed52]Ik start Acronis rechtstreeks op vanuit Windows. Ik heb geen opstart CD gemaakt.[/i:485543ed52] De handleiding van mijn Acronis 2010 vermeld op blz. 74 in hoofdstuk 9 duidelijk dat je op moet starten van de opstartmedia als je een systeemschijf of systeempatitie wilt herstellen. Alleen als een gegevensschijf of partitie of afzonderlijke bestanden of mappen wilt herstellen dat je dat dan vanuit Windows kunt doen dus als je gewoon bent opgestart. De handleiding staat als .pdf fle op je Acronis schijf.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...