Ga naar inhoud

Installatie CD-ROM Access Point 3COM Model 3CRGPOE10075


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik bezit bovengenoemd Access Point, maar ik mis helaas mijn installatie CD-ROM met o.a. gebruikershandleiding en configuratiesoftware Gebruikershandleiding heb ik kunnen downloaden bij 3COM. Kan iemand mij misschien nog helpen aan de configuratiesoftware voor dit AP ? Of weet iemand een andere oplossing ? Bedankt alvast voor de reacties.
Link naar reactie
Het crosslinkkabeltje is ALLEEN bedoeld om het AP te kunnen instellen met 1 pc! Nadat je dat hebt gedaan en de config hebt opgeslagen, sluit je het AP met een utp kabel op je router aan. Alternatief. Als je het standaard ip (dus wel even eerst resetten naar fabrieks instellingen) weet en deze botst niet met een IP uit jouw lan, dan sluit je hem direct op de router/switch aan. Voorbeeld1: jouw lan zit op 192.168.0.1 - en oplopend en het standaard IP van het AP is 192.168.0.45 en dat IP is vrij in jouw lan. Dan gewoon op de router switch met utp in inpluggen. Voorbeeld2: jouw lan zit op 192.168.0.1 - en oplopend en het standaard IP van het AP is 192.168.[b:0a6dc57b36]2[/b:0a6dc57b36].45 Dan aansluiten op de router switch en 1 PC even vast IP geven 192.168.[b:0a6dc57b36]2[/b:0a6dc57b36].10 (geen gateway geen DNS) Dan inloggen met die pc op het AP en instellen op jouw LAN. Dus je wijzigd het standaard IP naar een vrij IP in jouw subnet. bv 192.168.0.45 Het AP heeft ook een gateway nodig. Dit is het LAN ip adres van jouw router. Daarnaast uiteraad WPA beveiliging aanzetten. Save config. De PC zet je daarna weer op dhcp ip verkrijgen. Dit is natuurlijk voorbeeld. Je past de IP adressen aan naar jouw situatie.
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Dag Peter, Enkele dagen is helaas, door omstandigheden, helaas enkele weken geworden. Sorry hiervoor. Ik heb een en ander trachten uit te proberen. Het is me echter niet gelukt. Ook is inmiddels de antenne van mijn Access Point afgebroken. Hierdoor is het ACP niet meer te gebruiken. Wel wel ik je nog hartelijk bedanken voor jouw reacties op mijn vraag. Vr. groet J.Wolf
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...