Ga naar inhoud

Letters en plaatjes op mijn laptop zijn onduidelijk en lijken uitgeveegd hoe kan ik dat weer terug zetten?


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb een hp laptop en er is nog nooit wat mee geweest, maar sinds gister heb ik ergens mee zitten kloojen met scherpere randen ofzoiets en 3d opties, maar sindsdien heb ik nu heel wazig beeld, plaatjes zijn onduidelijk, de tekst lijkt uitgeveegd en als ik een spel speel dan ziet het er ook allemaal niet uit. Zou iemand misschien weten waar ik dat weer terug zou kunnen veranderen? Ik denk zelf niet dat het nodig is om updates en weet ik het te downloaden aangezien hij het altijd normaal gedaan heeft.
Link naar reactie
Je geeft laptop-typenummer en andere belangrijke gegevens (welke grafische chip, welke driver-versie waarmee je de instellingen hebt veranderd) niet. Daarom een algemeen antwoord: kijk in de software waarin je hebt zitten "kloojen" of er een "terug naar fabrieksinstellingen" knop o.i.d. ergens in de menu's staat en gebruik die. Een andere optie is terug naar het laatste "restore point" van Windows dat ligt voor het moment van "kloojen" en hopen dat dit ook de instellingen van de grafische driver terugzet.
Link naar reactie
Als ander opties niet werken, rest alleen nog een drastisch paardenmiddel. . Veel computer fabrikanten hebben tegenwoordig in plaats van een bijgeleverde recovery cd, om onkosten te besparen, een recovery partitie op de harde schijf aangemaakt. Mogelijk heeft de jouw pc/laptop ook een recovery partitie. Met behulp van deze recovery partitie kan je de fabrieksinstellingen herstellen. Wanneer je een computer naar de fabrieksinstellingen hebt hersteld staat deze net zoals je hem voor de allereerste keer opstartte. . Op de recovery partitie staat alles wat nodig om dit herstel naar de fabrieksinstellingen mogelijk te maken. Bij de recovery actie wordt meestal alles gewist. Dus is het belangrijk van alle bestanden die je wenst te bewaren eerst te back-uppen naar een extern medium zoals een externe harde schijf of een grote USB-stick. Op sommige computers kan je de keuze maken of er al of niet gegevens bewaard moet blijven. Neem dit risico echter niet en maak sowieso een back-up. . Neem altijd een back-up naar een extern medium alvorens een recovery te starten! . Of er al of niet een recovery partitie aanwezig is op je computer kan je gemakkelijk controleren via computerbeheer. Computerbeheer kan je op verschillende manieren openen. Heel gemakkelijk kan je het door met de rechterkant op “de computer” te klikken. In het menu dat verschijnt kies je dan beheren. Als de computer een recovery partitie heeft dan staat deze meestal gearceerd. De recovery partitie heeft standaard geen drive letter. Meestal is de partitie 4 tot 15 GB groot. . Via computerbeheer kan je controleren of er een recovery partitie op je computer aanwezig is. Soms zit het starten van een recovery in het menu dat verschijnt als je bij het opstarten herhaaldelijk F8 duwt. Om een recovery te starten vanaf de recovery partitie moet je meestal bij het opstarten een specifieke toets of toetsencombinatie indrukken. Ik weet niet welk merk je hebt, Hier een overzicht: Acer → Alt + F10 Asus → F9 Compaq → F1 of F10 of F11 (afhankelijk van model) Dell → CTRL + F11 Fujitsu Siemens → F12 MSI → F3 Sony → F10 Packard Bell → F11 Een recovery partitie is handig maar het heeft ook nadelen. De partitie staat immers op dezelfde schijf als het eigenlijke besturingssysteem. Als de harde schijf crasht en vervangen moet worden dan verlies je natuurlijk ook de recovery partitie. Bovendien staat de recovery partitie vaak ook aan het begin van de harde schijf en dit is het snelste deel van de schijf. Zonde natuurlijk dat dit snelste gedeelte niet gebruikt wordt om Windows op te installeren. Recovery DVD’s die je kan aanmaken wanneer de computer nieuw is zijn eigenlijk beter. Als de harde schijf dan crasht kan je de computer nog steeds terugzetten naar de fabrieksinstellingen. Bovendien verspil je geen ruimte op de harde schijf.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...