Ga naar inhoud

Na een willekeurige tijd springt mijn computer op een blauw scherm. Software of hardwareprobleem?


anoniem

Aanbevolen berichten

Als 'ie vast slaat kan ik niet meer tussen programma's wisselen (ik heb Windows 7). Het gekke is dat ik nog een tijd wel bijvoorbeeld een game kan verder spelen (de muziek in m'n media player kapt er wel mee). Daarna springt de PC op een blauw scherm en start hij opnieuw op. Als 'ie vervolgens opnieuw opstart, blijft hij hangen in het startscherm van het moederbord (denk ik). Vervolgens doe ik een harde reboot (stekker eruit) en start hij wel op (nadat ik - voor windows geladen wordt - op 'start normal' heb geklikt). Wat is er kaduuk?
Link naar reactie
Deze blauwe schermen zijn bedoeld om je gegevens te verschaffen omtrent een fout in Windows waardoor Windows stopt met functioneren. Gebruik dus deze gegevens om via b.v. Google te zoeken wat er mis kan zijn. Indien je pc niet op het blauwe scherm stil blijft staan maar direct herstart, dan moet je dat even binnen Windows instellen. Zodat je op je gemak de gegevens van het blauwe scherm kunt gebruiken.
Link naar reactie
Het kan ook zijn dat de pc waarop je aan het gamen bent niet helemaal voldoet aan de systeemeisen van het spel dat je speelt. Of wanneer je pc net voldoet aan de minimum systeemeisen, zal de videokaart op zijn maximum van zijn kunnen moeten gaan werken, en extra warmte produceren, waardoor de temperatuur in de processor snel zal oplopen, wat meestal resulteert in trager/ schokkerig beeld, wanneer de temperatuur stijging in de processor een kritisch punt bereikt, wordt de processor trager, en klapt de processor (uit veiligheid) dicht, en stoppen alle systeemprocessen. Totdat de temperatuur is gedaald onder het kritische punt. Zoiets gebeurt meestal wanneer een computer nog net, voldoet aan de minimum gestelde systeemeisen van een game......met het plaatsen van een videokaart met meer capaciteit kan je het probleem meestal wel oplossen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...