Ga naar inhoud

Ik wil een programma schrijven waarmee ik in vb externe software kan aansturen. Kan dit eenvoudig met outlook.com ofzo?


Aanbevolen berichten

Wat zeker niet verstandig is, is uw mailadres laten rondslingeren op het Internet. Uw mailadres is voor SPAMmers een heerlijk prooi en wordt voor reclame of andere doeleinden misbruikt. Vraag aan de redactie om uw gebruikersnaam te wijzigen. Outlook.com is een webmaildienst!
Link naar reactie
Je kan (zover ik weet) makkelijk in visual basic programmeren omdat de hele windows API toegankelijk is. Dat geldt zowel voor zelfstandige programma's (via Visual Studio of via MS Access) of embedded VBA (Word, Excel, Access). Voor mailsites (zoals outlook.com) zul je dan de POP3 en SMTP protocollen verder moeten gebruiken. IMAP is ook verstandig voor flexibiliteit. Over HOE je dit moet doen, een tip: kijk eens in open source programmacode (spoor ze op via alternativeto.net en vul bijv. Thunderbird in) hoe e.e.a. concreet wordt gedaan. Meestal staat dit in C of C++ geprogrammeerd en je zult zelf de vertaling naar de juiste VB-code moeten maken. Info over C->VB staat in de VB-help-info (zo ver ik weet).
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...