Ga naar inhoud

Ik heb 3 netwerkadapters op mijn computer staan, is dat nodig?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb de laatste tijd last van slecht internet. Ik heb gekeken naar mijn netwerk adapters en ik kwam er achter dat ik er drie heb: 1. Microsoft Virtual WiFi Miniport-adapter 2. Ralink RT5390 802.11b/g/n WiFi-adapter 3. Realtek PCIe FE Family Controller Is dit overbodig (beinvloedt het mijn internetsnelheid), welke moet ik deinstalleren of moet ik het laten zoals het is?
Link naar reactie
het zal uw internetsnelheid niet aanpassen, maar u kunt het beste kijken welke de meeste (wifi- ports)/netwerken weergeeft, dan kunt u de andere controllers uitschakelen (niet verwijderen) indien u ze verwijderd kunt u het beste alle 3 de drivers verwiijderen en de driver naar uw voorkeur opnieuw instaleren, dit is om eventuele problemen te voortkomen
Link naar reactie
Je vertelt niet wat merk en type jouw PC is. Daarom is het moeilijk te zien of er een LAN-poort op (bijv.) het moederbord zit naast een WiFi-zender. In ieder geval, nr. 3 de PCIe controller ziet er uit als de driver voor de LAN-poort (voor met kabeltje). Lijkt er ook op als je deze naam invult op Google of bing en kijkt wat zoals komt bovendrijven. Nr. 2 is dan de driver voor jouw "echte" WiFi chips en zender/ontvanger. Niet om te verwijderen, dus. Nr 1, de virtual driver is volgens de forathreads die ik voor jou naliep een ingebouwde faciliteit in Windows 7 en hoger en van de laatste drivers van fabrikanten om op meer dan één draadloos netwerk tegelijk ingelogd te zijn. Deze minidriver schijnt heel lastig te verwijderen te zijn, juist omdat het deel uitmaakt van het Windows-systeem. Het lijkt er op dat het niet a-priori aan de drivers moet liggen. Je geeft niet aan of jouw internet-verbinding via de draadloze WiFi-poort gaat of via de bedrade LAN-poort. Is het via WiFi, kijk eens of de (standaard) kanaalkeuze wel optimaal is -- bijv. door andere WiFi-modems bij de buren. Er zijn zat artikelen hier en op andere sites die dit bespreken. Kijk ook of je niet last hebt van een zeer zwak signaal (zie het taakbar-ikoontje met het WiFi-netwerkstaafdiagram). Is het via de LAN-kabel, draai in ieder geval een uitvoerige virusscan, voor het geval je last mocht hebben van een malicieuze keylogger o.i.d.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...