Ga naar inhoud

Aansluiten usb-printer via modem/router ?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een HP4210 All-in-one met een usb-kabel. Het is dus géén printer die draadloos aangesloten kan worden. Onlangs heb ik van mijn internet-provider een nieuw modem/router ontvangen; deze heeft ook een usb-aansluiting. Nu wil ik mijn printer op de usb-aansluiting van modem/router zetten. Want ik wil de printer voor de desktop (met netwerkkabel op modem/router aangesloten) en laptop (via wi-fi aangesloten) gebruiken (momenteel doe ik de usb-printerkabel óf in de usb-poort van desktop óf usb-poort van laptop)   Op de desktop heb ik een Particulier netwerk en een Thuisgroep. Ik deel de printer. Maar als ik iets wil printen dan krijg ik de mededeling dat de printer offline is. Kan iemand helpen?
Link naar reactie
Als je de printer aansluit op een van de PC's/laptops, zorgt de systeemsoftware (driver) op die PC voor een deel van de communicatie naar de printer. Het modem heeft dat niet a priori. Als de printer aan het modem hangt is 'ie niet aan een PC dus 'off line'. Bijv. bij XS4ALL als je een Fritz!box modem krijgt, kun je de printer er op aansluiten. Maar je moet wel wat extra software van de modem-maker downloaden en installeren wil het werken. Bij dit modem bij avm.de (te vinden als je inlogt op het modem of de handleiding leest) . Je geeft jouw provider noch modem aan, dus als het een ander is, zul je het zelf even moeten nazoeken in de modem-handleiding wat er nog méér moet gebeuren behalve 'de plug er in'.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...