Ga naar inhoud

Externe HD's niet meer herkenbaar onder W 8.1 ?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ben in het bezit van een tweetal externe HD’s, n.l.: IOMEGA 320 Gb model: LPHD-UP, USB 2.0 HP Portable HDD 500 Gb. model: P2050X, USB 2.0/3.0 Ik heb deze kunnen gebruiken onder W7, sinds de upgrade naar W8 / 8.1 zijn deze niet meer te benaderen, worden ook niet meer herkend. Ook niet meer onder W7. Wat heb ik fout gedaan ? Hoe is dit op te lossen dat ik ze weer kan gebruiken ?
Link naar reactie
Het gebeurt wel vaker dat een USB-schijf of -stick niet meer wordt herkend. Vaak omdat het onjuist is afgesloten, soms is het onduidelijk waarom. In zo'n geval is het bestand waarin windows herkenningsinfo bewaard niet meer correct. Als dit het geval is, kun je het volgende proberen: open Device Manager (apparatenbeheer). In de lijst staat "Universal Serial Bus controllers", klik deze open. Via het menu View -> Show Hidden Devices, zie je vervolgens een aantal grijs gemaakte "USB Mass Storage Device" regels. Dit zijn de sticks en schijven die Windows niet aangesloten acht. Deze devices kun je verwijderen met een rechtermuisklik en "uninstall". Voor alle zekerheid, maak eerst een herstelpunt voor je hier aan begint. In principe, als je nu een"verwijderd" device weer inplugt, start windows weer de herkenningsroutine. Dit gebeurt automatisch, zo ver ik weet kan hier weinig fout gaan. Nu zouden de externe schijven weer gevonden moeten worden.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...