Ga naar inhoud

waar kan ik aanpassen dat ik enveloppen wil printen?


anoniem

Aanbevolen berichten

Daarvoor moeten twee aparte instellingen worden aangepast: 1. Bij de printerinstellingen de juiste kiezen, bijv. bij de nodige HP-laserprinters worden enveloppen geacht via een aparte sleuf het apparaat in te gaan. 2. In de tekstverwerker moet het programma de juiste instellingen voor hoogte en breedte hebben voor het formaat van de envelop. Je hebt niet aangegeven welke tekstverwerker je gebruikt en evenmin welke printer. De details laten zich dan moeilijk schetsen. Voor de printer betekent dit: lees de handleiding of raadpleeg de hulp ("support") op de internet-site van de fabrikant. Voor dat laatste: je hebt meer resultaat als je de zoekterm in het Engels opstelt ("how to print envelops"). Voor de tekstverwerker: gebruik de helpinformatie (F1) en zoek op "hoe afdrukken op enveloppen" resp. "how to print envelops". Volg de instructies of probeer ook nog vergelijkbare zoektermen. Twee aandachtspunten: Heb je veel enveloppen af te drukken met verschillende adressen, lees dan ook de helpinformatie onder "mail merge" van de tekstverwerker. Gebruik je een laserprinter, kijk naar de instructies welke enveloppen gebruikt kunnen worden en welke niet. Het papier wordt immers kortstondig sterk verhit om de afdruk te laten hechten. De lijm op de lip van de envelop, i.h.b. de zgn. zelfsluiters, kan daar niet altijd tegen en kan de printer ruïneren. Omdat het papier in vrijwel elke printer langs een aantal rollen moet en gebogen wordt, zijn enveloppen met een stijve kartonnen achterkant, bubbeltjesenveloppen en andere zaken evenmin geschikt. Voor de een vanzelfsprekend maar voor de ander iets nieuws, ik dacht het toch maar even te noemen...
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...