Ga naar inhoud

Kan er iemand mij vertellen of ik Linux Mint ook op mijn laptob kan installeren? en hoe doe je dat dan?


adjeb

Aanbevolen berichten

Goede middag; Ik heb een vraag over het maandblad computertotaal van de maand maart 2014. Hier word gesproken over het programma Linux Mint 32 bits en 64 bits. Ik kan dit programma niet geïnstalleerd krijgen op mijn Laptop Dell Lattitude D620. Hier staat een windows versie van XP Pro2002 met Service pack 3. Ik heb het programma gedownload volgens wat U geschreven hebt in de rubriek: Over naar Linux Blz 30. Ik denk dat hier alleen een desktop bedoeld word,Maar ik heb een laptop en krijg het programma hier niet op geinstaleerd. Ik heb het uitgepakt met 7-zip maar ik mis het installatie file. Ik weet n.l. niet of ik na 8 april nog op internet kan? Kunt u mij hierover advies geven. Ik heb een: Dell Laptop D620 Versie windows XP Pro 2002 met service pack 3 Genuine CPU T2400 1.83GHZ 988 Mhz 1.00 Gb Ik hoop dat U mij verder kunt helpen. Alvast bedankt voor uw medewerking.
Link naar reactie
Ik zou er niet aan beginnen. Zo te lezen weet u niet het verschil tussen een laptop en een desktop, en is het u niet eens duidelijk wat er op 8 april gebeurt getuige de opmerking "Ik weet n.l. niet of ik na 8 april nog op internet kan?". Mijn advies is om Windows 7 te installeren en dan gewoon verder te gaan. Linux Mint is dusdanig anders dat u hier na een dag al spijt van gaat krijgen.
Link naar reactie
Ik heb het maartnummer van C!T gevonden. Beste Adjeb, je bent er bijna! Je bent gevorderd tot punt 4 = branden? Heb je Windows XP 32 bit of 64 bit: kijk bij Configuratiescherm - Systeem - tabblad algemeen. 1. De installatieprocedure is gelijk voor een laptop of PC (@markS90) 2. Adjeb is keurig op tijd bezig een alternatief voor Windows XP te zoeken (@markS90) 3. Linux Mint zal op de laptop van Adjeb (Dell D620) prima kunnen draaien, 1GB RAM is ruim voldoende. 4. Het Linux Mint bestand dat je download is een .iso bestand (Adjeb, schrijf even precies de bestandsnaam op in een volgende reactie, ter controle) 5. Dat .iso bestand moet gebrand worden op een DVD (probeer het niet uit te pakken met 7zip, het moet als .iso gebrand worden op een DVD) 6. Het programma ISORecorder kan je downloaden (32bit voor WindowsXP met SP3) met de naam ISORecorderV2RC1.msi (klopt dat Adjeb?? graag je reactie) 7. Het .msi bestand is een MicroSoftInstaller file, dat je start door selecteren - rechtermuisklik - install(eren) (lukt dit Adjeb?? mogelijk zoek je naar een .exe bestand maar dat is dus niet nodig) 8. Het .iso bestand kan je nu branden op een DVD: klik met de rechtermuisknop op het binnengehaalde ISO-bestand en kies "Copy image to CD/DVD". 9. Ga verder met punt 5 van het C!T artikel ¨Over naar Linux¨ pagina 31 10. Kijk ook even bij http://computertotaal.nl/apps-software/einde-windows-xp-tijdperk-overstappen-op-linux-62694 ook van Koen Vervloesem: je kan ook Linux Mint naast Windows XP installeren, dan wordt niet alles overschreven. Maak toch wel altijd een backup!
Link naar reactie
Goede morgen C!t-George. Ik heb je advies opgevolgd en het iso bestand gedownload en dat staat nu op mijn laptop. Het heet LinuxMint-13-XFCE-DVD 32bit. Maar ik kan het bestand niet branden met iso recorder. Ik heb het programma iso recorder geinstalleerd maar ik krijg het niet op een dvd gebrand. Het programma blijft roepen D;/no media file. Ik heb in sourcefile het iso-bestand staan en er staat bij properties D:/no media. Ik kan dus niet verder. Doe ik iets verkeerd? Bedankt alvast voor je reactie.
Link naar reactie
@Adjeb Probeer nog eens de .iso file te branden op een DVD volgens de handleiding met ImgBurn: https://sites.google.com/site/computertip/dvdbranden#TOC-Branden-in-Windows-XP-Windows-Vista-en-Windows-7 Je bent maar een paar muisklikken verwijderd van een Linux-Mint installatie! Ik heb je reactie over het hoofd gezien, sorry. Ik zal dit weekend iedere dag even bij deze vraag inloggen.. houd mij op de hoogte.
Link naar reactie
  • 1 jaar later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...