Ga naar inhoud

mijn pc lagged aan het begin en na een tijd krijg ik krakend geluid hoe los ik dit op ?


anoniem

Aanbevolen berichten

Dat krakende geluid kan komt door slijtage van je harde schijf, die op het punt staat het te begeven, Het zal denk alleen maar erger worden, Dat je harde schijf de (definitief) van het één op het andere moment de geest zal geven is een feit, de vraag is wanneer, en dat zal eerder zijn dan je had gedacht, dus maak alvast back-ups zolang het nog kan. En begin je spaarvarken maar alvast voor te bereiden op het komende slacht moment.
Link naar reactie
Wat voor soort krakend geluid? Is het iets uit de binnenkast van de PC? Dan ligt Oscars diagnose het meest voor de hand. Komt het krakend geluid uit de luidsprekers? Je stelt immers dat het gebeurt tijdens films en games. Begon het na een update van bijv. Windows Update? In dat geval kan het zijn dat de huidige versie van de drivers voor de geluidschip (op het moederbord of op een insteekkaart) niet 100% werkt met die chip, of die chip kan beschadigd zijn geraakt -- dat kan gebeuren. Dat zou ook de startproblemen kunnen veroorzaken omdat dan de driver en de geluidschip, plastisch gezegd, een tijdje met elkaar ruziën wat de performance van de hele PC kan verlagen. Controleer in ieder geval of een probleem met de drivers opgelost kan worden met een nieuwe versie.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...