Ga naar inhoud

kan ik software van mijn oude harde schijf (windows 7) op mijn nieuwe laptop overnemen (windows 8). zoja hoe?


anoniem

Aanbevolen berichten

In het algemeen: 1. Gratis software: gewoon installatiebestand weer draaien op de nieuwe PC 2. Betaalde software, met sleutel of activatie-via-internet: gewoon installeren op de nieuwe PC, sleutel invoeren en/of activeren. Bij activeren kan (niet altijd) gevraagd worden of dit een transport is naar een nieuwe PC. Naar waarheid "ja" antwoorden. Start jouw oude PC, ontkoppel van internet (om problemen met de activatie-controle te voorkomen) en deïnstalleer de oude software. Je hebt immers maar licentie voor één installatie. BELANGRIJK * Sommige betaalde software mag op meer dan één PC staan. De meeste oude versies van Microsoft Office mogen op twee PC's staan. Office 2013/365 (let op!) op 5 PC's. Norton op 3 PC's. Controleer dus de voorwaarden -- daar moet je meestal toch langs bij de installatieroutine. Is dit het geval, dan hoef je die software niet te deïnstalleren. * Sommige software kan wel op Windows 7 draaien maar niet op Windows 8. De makelijkste test is de "upgradetest" software te draaien op het W7 systeem en kijken wat volgens MS niet meer op W8 kan. Zo zou bijv. Office 2000 en Office 2003 niet meer 'kunnen' op W8. Een en ander komt vooral doordat de eisen die Windows tijdens het installeren van software stelt, iets anders zijn geworden. * Sommige software draait naadloos op W8, maar moet expliciet als "run as administrator" gekenmerkt worden of draaiend als W7, W95, .. software (rechtermuisklik ikoon, Properties, Compatibility en kies O.S.-versie). Dit blijkt proefondervindelijk.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...