Ga naar inhoud

kan ik mijn pc volledig opslaan voor deze te herinstalleren?


dorus_ct

Aanbevolen berichten

Ik vroeg eerder al of ik mijn pc's zou kunnen laten samenwerken, dit kon niet. dus heb ik beslist dat ik mijn windows 7 pc volledig ga herinstalleren. is er een mogelijkheid, dat ik mijn programma's, instellingen, documenten,... op een externe harde schijf zet? zodat, als ik windows opnieuw heb geïnstalleerd, en ik denk, ik wil mijn oude instellingen terug, dat ik gewoon alles kan terugzetten zoals ervoor?
Link naar reactie
Natuurlijk kun je documenten en installatiebestanden copieren naar een externe schijf als back-up. Dat is zelfs aan te raden om dat van tijd tot tijd te doen, ongeacht het doel van herinstallatie. Het is wat minder eenvoudig alle 'tweaks' van instellingen van Windows 7 te bewaren. Beter om te documenteren in een log (afgedrukt...) en dan pas te herinstalleren. Wel moet je bedacht zijn op enkele programma's die hun interne gegevens 'verschuilen', zoals waar de mails staan die Outlook opbergt, of dito Thunderbird. Evenwel, als je werkelijk alles terug wilt zetten, is het twijfelachtig of een herinstallatie veel soelaas biedt. Dat was in het Windows 95 tijdperk nog wel eens zinvol maar nu... Wel kun je de performance optimaliseren door kladrommel op te ruimen, files te defragmeteren en te consolideren. In mijn ervaring is een van de grootste bottlenecks (zeker als je maar 1 GB intern hebt zoals je in een ander thread aangaf) de interactie met de harde schijf. Maak die beter, dan voelt het geheel een stuk sneller.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...