Ga naar inhoud

configuratie OK ?


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Onderstaande configuratie wil ik aanschaffen. Het wordt gebruikt voor o.a. PhotoShop, maar geen spellen e.d. daarom dacht ik geen grafische kaart. Ik heb daar een paar vragen over: 1)- is de voeding voldoende ? 1a)- met evt. in de toekomst een -simpele- grafische kaart. 2)- omdat er geen grafisch kaart is, wordt het eigen geheugen gebruikt. Ik heb gelezen dat de on-board grafische chip gebaat is bij geheugen met een lage “LC” factor (daardoor zou die sneller zijn). Kan iemand daar iets over zeggen? En zo ja welk type geheugen. 3)- nog ander opmerkingen t.a.v. deze configuratie? (ik wil een stille en zuinige pc, en redelijk future-proof) Moederborden Socket 1150 GIGABYTE GA-Z87-HD3 RAID, Gb-LAN, Sound, ATX CPUs Socket 1150 Intel® Core™ i7-4770 FC-LGA4, "Haswell" CPUs Koelers Cooler Master Hyper 412S Geheugen DDR3-1600 Kingston HyperX 8 GB DDR3-1600 Kit KHX1600C9D3K2/8GX, Genesis, XMP Solid State Drive 2,5 inch SATA Samsung 840 EVO MZ-7TE250BW, 250 GB SSD SATA 600, TLC, Trim, Zwart DVD-reWriters Serial-ATA Samsung SH-224DB/BEBE Zwart Voedingen be quiet! Straight Power E9 CM 480W Zwart Behuizingen Midi Tower Corsair Carbide 200R USB 3.0, Zwart
Link naar reactie
Als je Photoshop professioneel gebruikt met afbeeldingen van meer dan zeg 10.000x10.000 pixels, dan lijkt mij het belangrijkst een kleurcalibreerbare monitor. Liefst lekker groot, 2560x1440 pixels. Alleen, daar spreek je niet over... Als je Photoshop voor eenvoudiger doeleinden gebruikt (incidentele bewerking eigen foto's) dan is dat ook wel gewenst maar minder urgent. Photoshop is geen CPU-intensieve software, enkele specifieke bewerkingen (image transformaties) wellicht uitgezonderd. Dat stelt dus weinig eisen met de hedendaagse snelle CPU-modellen. Als je alleen een SSD hebt en geen harde schijf, dan is dat wat aan de smalle kant -- lees toekomstbestendig. Zorg dat je in ieder geval een schijf of tweede SSD kan bijplaatsen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...