Ga naar inhoud

Hoe kan ik ontdekken wat echt op mijn schijf staat?


anoniem

Aanbevolen berichten

Toen ik vandaag mijn schijf wou optimaliseren leek me daar plotseling zoveel op te staan. Toen ik in de eigenschappen van de schijf dook, bleek er zowat het dubbele van de ruimte bezet, dan normaal zou mogen. Schijfopruiming levert niets op en in de verkenner zie ik ook niets abnormaals. Hoe kan ik nu ontdekken wat er gaande is. Ik heb pas nog met disk Max een reiniging gedaan, dus zou al het overtollige er moeten af zijn. Ik zoek dus dringend naar hulp.
Link naar reactie
Wat is de grootte van die harde schijf? Welk besturingssysteem annex versie? Is het de systeemschijf of enige schijf in jouw systeem of is het een additionele schijf? Wat is volgens jou het 'teveel', gerekend in GB? Heb je rekening gehouden met de grootte van het swap file en hibernation file? Het is wat moeilijk hier gelijk een goed inhoudelijk antwoord te geven zonder deze gegevens. Als het een Windows-machine is: de schijfopruiming van windows is op onderdelen niet altijd even goed, kijk eens of CCleaner nog meer opruimt. Naast te kijken naar de vragen hierboven kun je kijken naar elk van de folders in de root van die schijf, en op elk van die met "properties" na te lopen op grootte. Zo kun je wat sneller de boosdoener vinden. Zet in de parameters van Explorer (weer aangenomen dat het een windows-machine is) dat je alle verborgen bestanden en folders kan zien.
Link naar reactie
Het kan zijn dat je veel dubbele bestanden op je schijf hebt staan, die worden niet gevonden door reinigingsprogramma's zoals ccleaner, omdat het geen tijdelijke, maar gewone bestanden zijn. Windows heeft er uit gewoonte van veiligheid, de (doorgeslagen) eigenschap bestanden te kopiëren om er vervolgens niets meer mee te doen.....maar het neemt wel ruimte in beslag..... . http://www.computerhandleiding.nl/software/dubbele-bestanden.html Hier vind je een voorbeeld van software dat dubbele bestanden opspoort, Maar er zijn meerdere soortgelijke programma's die het zelfde kunnen. . Ofwel check je harde schijf op (mogelijke) de aanwezigheid van dubbele bestanden.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...