Ga naar inhoud

Is het mogelijk om mijn oude pc up te graden????


anoniem

Aanbevolen berichten

Hi, Ik kwam laatst op het idee om mijn pc te vervangen maar bedacht me opeens dat ik het ook kan upgraden. Mijn probleem alleen is dat ik vrij weinig verstand heb van hardware en ik niet weet wat ik zou moeten veranderen. Mijn pc is inmiddels 8 jaar oud :s. Dit zijn de specs: besturingssyteem: Microsoft windows xp home edition (5.1, build 2600) systeemfabrikant: Packard Bell Bv systeemmodel: ISTART 2060 BIOS:)phoenix - award workstation BIOS v6.00PG Processor: AMD Sempron(tm) Processor 3200+ MMX, 3DNow,~1.8GHz Werkgeheugen: 1024 MB DDR2 Harde schijf: 160 GB SATA Videokaart: NVIDIA GeForce 6150 SE Meer kan ik denk ik niet vertellen. Wat ik wil weten is of ik alles zou moeten vervangen of alleen een gedeelte. Ik wil niet meer dan 200/300 euro uitgeven. Het hoeft geen game pc te zijn maar gewoon een fatsoenlijke "All-round" pc, waarmee ik alles op normale kracht mee kan doen. Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Nasr.
Link naar reactie
Het systeem is te oud om er nog zo veel geld in te steken. Bedenk je ook dat Windows XP vanaf april dit jaar helemaal niet meer ondersteund gaat worden, dus je kunt maar beter een geheel nieuw systeem aanschaffen als je iets meer bijlegt. Voor 399 euro heb je bijvoorbeeld deze Medion PC: http://www.medion.com/nl/prod/MEDION+AKOYA+PC+E2269+D/410018766 Of kijk eens bij Dell: Bijv. het systeem voor 349 euro minus 10% korting met couponcode en geen verzendkosten: http://www.dell.com/nl/p/desktop-deals.aspx?c=nl&cs=nldhs1&l=nl&s=dhs&~ck=mn Dan ben je voor ca. 314 euro helemaal klaar ...
Link naar reactie
Zoals Obi' aangeeft, het systeem is verouderd voor een desktop, zeker qua werkgeheugen, besturingssysteem en harde schijfcapaciteit. Die items aanpakken maakt je budget al snel op en dan nog heb je 8 jaar oude componenten als cpu, voeding en grafische kaart. n.m.m. Een twijfelachtige zaak. Ik ga er van uit dat jouw beeldscherm, muis en toetsenbord bruikbaar zijn voor een volgende PC. Ga je winkelen voor een nieuwe PC, let er dan op of die ook er nieuw bijzitten of niet. Aanbiedingen kunnen fors verschillen hier in! Zo lang je niet extreme games speelt, of moeilijke video-snijkamerbewerkingen doet, is zo'n beetje elke hedendaagse PC goed genoeg n.m.m. . De goedkoopste desktop-PC's zijn er vanaf circa 360 €. In aanvulling op de vorige schrijver keek ik naar mediamarkt.nl, paradigit.nl en alternate.nl. Let op bij de laatste, de goedkoopste desktop is zonder besturingssysteem en dat zul je niet willen...
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...