Ga naar inhoud

Hoe moet ik in word 2000 sjablonen invoegen?


anoniem

Aanbevolen berichten

Oef, Word 2000 is 14 jaar oud en heb ik inmiddels gedeïnstalleerd. Hier volgen wat tips waar je de standaard sjablonen (En: "templates") kunt vinden en jouw eigen daar aan toe kunt voegen. Kijk in de directory waar het programma staat. Is Word geïnstalleerd als onderdeel van Office, dan zal het zoiets zijn als "C:\Program Files\Microsoft Office" of zoiets. Je vindt daar een subdirectory (of misschien een niveau dieper) genaamd "templates". Daar staan de standaard geïnstalleerde templates en kun je de jouwe toevoegen. Andere aanpak, als je verdwaalt in de directory structuur...: Gebruik de zoekfunctie van explorer / windows om het file "normal.dot" te vinden. Dit is het standaard sjabloon dat Word altijd gebruikt om met een blanco document te starten. Eenmaal gevonden, kun je aan die directory jouw eigen templates toevoegen. Je kunt ook zoeken in de Help-functie (F1) van Word. Dan zoeken op 'sjablonen' (NL) of 'templates' (EN) en kijken wat de Help als hulp biedt. Word 2000 is al weer een tijdje van mijn PC af, dus ik kan helaas even niet verifiëren of er in het programma (onder Preferences, of onder Options) ook instelmogelijkheden waren. Sorry.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...