Ga naar inhoud

Ik wil windowsold verwijderen maar ik ben het wachtwoord kwijt wat tedoen ? mijn pc is daardoor traag


anoniem

Aanbevolen berichten

Windows.old heeft weinig te maken met een trage PC. Als je het administrateurswachtwoord kwijt bent, dan zijn daar elders tips voor; recent dacht ik zelfs in Computer!totaal. Windows.old is netjes weg te halen via Disk Clean-up. Menu: Administrative Tools -> Disk Clean-up. Een trage PC heeft een paar hoofdoorzaken, meestal gecombineerd met elkaar: * Te weinig hoofdgeheugen, al dan niet gecombineerd met * Veel programma's die geladen worden bij de start van de PC, al dan niet gecombineerd met * Een sterk gefragmenteerde en erg volle harde schijf gecombineerd met een door Windows beheerd swap file. Bij weinig hoofdheugen (denk aan 2 GB of minder) kun je het aantal programma's dat geladen worden bij het starten van de PC beperken. Hoe, hangt af van de Windows-versie, een deel kun je makkelijk via CCleaner doen. CCleaner kun je ook gebruiken om een hoop rommel om te ruimen, zoals kladbestanden van browsers en zo. Dat moet je natuurlijk éérst doen voordat je de schijf defragmenteert. De schijf defragmenteren kan met in Windows ingebouwde hulpmiddelen of met tools als Defraggler. Daarna (!), met geavanceerde systeemopties, kun je een vastgezet swap file definiëren; daarmee werkt de PC veel efficiënter. Kortom, een trage PC verhelpen hangt af van hoe die precies in elkaar zit, welke Windows-versie en wat er allemaal opstaat. Details zijn daarom nu moeilijk te geven.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...