Ga naar inhoud

tijd optellen in Excel


Aanbevolen berichten

Nogmaals de oplossing. Ik heb het geschreven in engels versie, maar als het goed is opent de nederlandse versie hem ook gewoon. De oplossing voor dit probleem, denk ik, staat hierzo: [url]http://home.wanadoo.nl/wout.vansorge/werk/tijdprobleem.xls[/url] Let in dit bestand op hoe E9 tm E12 staan ingesteld (als uu:mm), en zie hoe van het tijdstip eerst een tijdsduur wordt gemaakt. Hierna vallen ze wel op te tellen, ook tot boven de 24 uur... Succes ermee. (ps. nog meer vragen, mail me anders even...)
Link naar reactie
[quote:2b44ac7651="gertcor"]De vraag van Ronald was : "hoe kan ik tijden optellen" Tenminste dat lees ik en dat met een vrij sterke bril. Maar ja ik kan het fout hebben. Het antwoord is dan misschien bruikbaar voor anderen.[/quote:2b44ac7651] Nou, mijn antwoord was dat je geen tijden bij elkaar kunt optellen. Je kunt niet 13:00 en 18:15 bij elkaar optellen omdat het resultaat iets zal zijn wat niet bestaat. Je kunt uiteraard wel uren bij elkaar optellen, maar daar is de vragensteller voorlopig nog niet op ingegaan.
Link naar reactie
@ Wiep: zoals jij het stelt klopt het inderdaad, maar je kunt wel 13 uren en 15 uren bij elkaar optellen. En dan heb ik het over uren die bijvoorbeeld gewerkt zijn. Op die manier kun je het verschil laten uitrekenen tussen de begintijd en de eindtijd en deze hoeveelheid uren die gewerkt zijn bij elkaar laten optellen. Wat betreft een aantal anderen heb ik de oplossing al ergens in het begin van dit topic aangegeven. [quote:6298431b3e]Dat gaat wel goed als je de eigenschappen van die tijdformule aanpast. Moet iets zijn met [haakjes] om de uren ofzo. Kijk zelf even, hij staat in het rijtje erbij. Heb nu even geen excel bij de hand anders had ik even exact gekeken hoe de formule eruit ziet. Heb zelf deze formule ook vaak gebruikt om uren boven de 24 bij elkaar op te tellen (dag-, week-, maand-, kwartaal- en jaartotaal)[/quote:6298431b3e]En even verderop [quote:6298431b3e]Bij celeigenschappen vul je het volgende in [u]:mm In cel C1 wordt nu het volgende weergegeven: 38:00 Indien je er [u]:mm:ss van maakt worden ook de seconden weergegeven. [/quote:6298431b3e]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...