Ga naar inhoud

Met welke programma's kun je allemaal tegelen? Ik gebruik nu Iphoto plus maar bevalt niet.


anoniem

Aanbevolen berichten

"tegelen" ??? Ik ben al 30+ jaar actief in computer- en PC-zaken, maar in deze context ken ik het niet. In een andere context zou ik de hulp van een stucadoor of zo iemand inroepen... ;-) Verder kom ik iPhoto Plus op het web tegen als legacy programma van Ulead en als app voor Android bij Google. Wat gebruik je concreet? Er zijn legio gratis programma's waarmee je foto's kunt bewerken, aan elkaar plakken tot een compositie (als je dat bedoelt met 'tegelen') enz. Van complex, zoals GIMP, tot beperkt en simpel als Irfanview (waarmee je wel panorama-composities kunt maken) en daar tussen in (MyPaint, Chasys Draw, speciale tools als: XnSketch, XnRetro, Textaizer etc etc. Maar wat meer omschrijven wat je precies wilt doen helpt als je concrete suggesties voor alternatieven zoekt. Ook als je vertelt wat het precies is wat je niet bevalt aan jouw huidig programma.
Link naar reactie
Kijk eens bij Irfanview ( http://www.irfanview.com ). Installeer het pakket (tip: zowel hoofdprogramma als daarna plugins/addons). Klik een plaatje open, en ga daarna in het menu naar Image -> Create panorama image. Door herhaaldelijk 'add current file' te klikken kun je zo foto's aan elkaar plakken. Tips: doe dit niet 100x achter elkaar, maar bijv. 5x en bewaar het resultaat. Open het resultaat en herhaal dit 1x. Dan heb je een breedte van 10 tegels in 6x "add current file". Schakel dan naar verticaal met de panoramacompositie en herhaal totdat je het 10x10 hebt -- of wat je ook wilt. Bedenk dat een A4 niet vierkant is maar rechthoekig, dus wat fraai past hangt af van de basisafmetingen van de foto (h x b in pixels) en de h x b vermenigvuldigingsfactor. Ben je klaar met de compositie, dan kun je onder File -> Print instellen hoe het het beste afdrukt: Best to fit, stretch, enz. Het lijkt mij redelijk goed passend voor het doel wat je schetst, ik zou zeggen, test het eens...
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...