Ga naar inhoud

Ik wil dvd kijken en branden in windows 8.1 64bit iemand gratis tips?


Franky1407

Aanbevolen berichten

Voor dvd kijken heb je slechts b.v. de goede mediaspeler MediaPlayer Classic nodig. Voor dvd branden is de Nero suite misschien iets voor je, kan ook eenvoudiger met slechts b.v. ImgBurn, maar het hangt af van wat je uitgangsmateriaal is. Met Nero kun je van praktisch ieder video materiaal een dvd(-video) maken, met ImgBurn kan het als je een zogenaamde iso hebt van een dvd.
Link naar reactie
Voor een zelf gebrande of anderszins NIET (!) auteursrechterlijk beschermde DVD kun je de Freeware VLC gebruiken om af te spelen. Of mediaplayer Classic. Of... Voor commerciële DVD's bestaat geen freeware. Dat komt omdat er betaald moet worden door de fabrikant aan de licentiehouders van de codecs voor de DVD. Bekende producten zijn Nero ( http://www.nero.com ), PowerDVD, WinDVD. Als je de Nero suite koopt (n.m.m. niet eens zo duur) heb je gelijk de mogelijkheid te branden. Voor de andere pakketten weet ik dat niet. Heb je e.e.a. in .iso formaat kan (dacht ik !) Windows ook direct zelf branden. Waar je hebt weer wel software nodig om de bestanden in .iso formaat te krijgen. Bij Nero is dat n.m.m. geen probleem. Als dit antwoord gekleurd overkomt v.w.b. Nero, mea culpa. Het is nu eenmaal een Zwirsers zakmes voor omgaan met CD's, DVD's en BluRay's. Maar nogmaals, gratis is hier een illusie met dank aan licentierechten.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...