Ga naar inhoud

Ongewenste software verwijderen lukt niet...


anoniem

Aanbevolen berichten

Mijn pc heeft onder het surfen (niet door mijzelf :-? ) allerlei software opgelopen die ik niet in mijn pc wens te hebben. Er draait vanalles op de achtergrond mee wat niet in de lijst staat als ik control alt del druk. Sommigen staan ook niet bij software verwijderen. Ik kan ze wel vinden in de programfiles map of program files/common files maar ook daar kan ik het niet weggooien!! Het gaat oa om de map GMT, waarschijnlijk wel bekent :-? , als ik die weg wil gooien zegt ie dat dat niet kan want hij kan de file EGGEngine.dll niet verwijderen, acces is denied. The source file me be in use. Waar kan ik nu zien welke programma's er op de achtergrond meedraaien en hoe kan ik ze uitschakelen? Ook al heb ik IE niet eens aanstaan, er komen overal popups vandaan :-?
Link naar reactie
voor dat soort problemen heb je tegenwoordig programma´s... ze heten adaware, spybot, hyjack, en dan zijn er ook nog virusscanners. jouw pc is hoog nodig aan een schoonmaakbeurt toe. eerst: virusscanner updaten en alle progs laten onderzoeken. dan: adaware downloaden en runnen. dan: spybot downloaden en runnen. en de problemen die je dan nog aantreft kun je met hyjack in kaart brengen en hier melden. ´t is even werk, maar wie niet voorkomt moet op de blaren zitten.... en sowieso: een firewall installeren!
Link naar reactie
Oh aangezien al mn poorten hardstikke dicht zitten kreeg ik te horen dat ik geen firewall nodig had, dit is namelijk net zo'n anderhalve week een "nieuwe" pc. Een dag van te voren was ie zeg maar nog als nieuw :-? Ik zal hier voor eerst die programmas downloaden. Zag net dat 1 zo'n vervelend ding van Imesch af kwam, ook weer zoiets wat ik niet op mn pc wil hebben maar er ongevraagt door iemand is opgezet :x En ik heb laatst zelf een update gedaan, nu staat dit bij geinstaleerde programmas, is dat oke? [img:570db39f91]http://www.hpphoto.com/servlet/LinkPhoto?GUID=18f92a07-3fae-24c9-1a56-5da819f95666&size=lg[/img:570db39f91]
Link naar reactie
is die norton 2003 voorzien van de allerlaatste virusdefinities? dat die poorten niet potdicht zitten is maar weer eens bewezen.... adaware en spybot staan niet de hele tijd open: die moet je echt laten draaien en even hun gang laten gaan waarna ze hun bevindingen rapporteren en als alles klaar is (dwz je hebt adaware cq spybot laten verwijderen cq fixen wat nodig was) sluit je ze af en is de pc weer van jou!
Link naar reactie
[quote:29433de6cf="catillac"]En ik heb laatst zelf een update gedaan, nu staat dit bij geinstaleerde programmas, is dat oke? [img:29433de6cf]http://www.hpphoto.com/servlet/LinkPhoto?GUID=18f92a07-3fae-24c9-1a56-5da819f95666&size=lg[/img:29433de6cf][/quote:29433de6cf] de microsoft hotfix items zijn juist om van alles (proberen) te repareren en is dus in orde
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...