Ga naar inhoud

kan adsl modem niet op nieuwe computer installeren


anoniem

Aanbevolen berichten

Op 17 januari heb ik een topic geplaatst, eerst bij hardware en later overgeheveld naar software os windows, "Kan adsl modem niet op nieuwe computer installeren" Het betreft een (mxstream) alcatel speed touch usb modem (groen kastje), dat ik 2,5 geleden op mijn oude computer met windows 98 heb geinstalleerd en daar goed heeft gefunctioneerd Op mijn nieuwe computer met windows 98 kon ik dit modem niet installeren en een van de adviezen was om windows xp te gebruiken dit heb ik intussen gedaan en ook de chipset drivers enzovoort zijn goed geinstalleerd en de computer functioneerd goed Ik heb nu mijn usb modem geinstalleerd en kon even op internet komen en heb een paar sites en msn geprobeerd maar na korte tijd (kwartiertje) was het over en kon niet meer op internet :( Vreemde ontdekking: ik zag onder apparaatbeheer dat een van mijn usb controllers niet meer werkte (geel uitroepteken) !!!! voordien waren alle usb controllers in orde maar ook met het modem op een andere usb kon ik niet op internet komen Ik heb de helpdesk van hcc gevraagd en die adviseerde om eerst de nieuwe drivers voor dit usb modem te downloaden van de site www.kpnadsl/supportusb helaas bestaat deze site niet (meer?) en ook sites die daar op lijken zijn niet te vinden vraag: wie weet waar ik de nieuwste drivers van dit modem kan vinden en downloaden? en kan dit de oplossing zijn? of wie heeft er andere aanwijzingen om het usb modem te laten werken alvast hartelijk dank van arie speijker, amsterdam
Link naar reactie
[quote:e328e316b0="0296284"]Ik heb nu mijn usb modem geinstalleerd en kon even op internet komen en heb een paar sites en msn geprobeerd maar na korte tijd (kwartiertje) was het over en kon niet meer op internet :( Vreemde ontdekking: ik zag onder apparaatbeheer dat een van mijn usb controllers niet meer werkte (geel uitroepteken) !!!! voordien waren alle usb controllers in orde maar ook met het modem op een andere usb kon ik niet op internet komen[/quote:e328e316b0] Hmm, nu ga ik toch wel twijfelen aan je modem. Toendertijd had ik je ook gevraagd of je USB modem, ook nu nog werkt op die oude computer. Als dat namelijk zo is, dan is dat het enige bewijs voor mij, dat de modem nog in orde is. Het is volgens mij normaliter niet zo'n klus om de boel aan de praat te krijgen, en ja, het verschil tussen Windows 98 en XP, tja, daar geloof ik ook niet zo in. Er zijn wel verschillen, soms een voordeel, soms ook niet. Heb je de uitroeptekens inmiddels weer weg? Ik neem aan dat je de drivers opnieuw hebt geinstalleerd?
Link naar reactie
het lijkt eindelijk gelukt :D ik heb de nieuwe usb modem driver van de door [b:5230bc8a58]sellis[/b:5230bc8a58] aangegeven site gedownload op mijn oude computer en vervolgens op de nieuwe computer geinstalleerd en het werkt nu iedereen hartelijk bedankt van arie speijker aan [b:5230bc8a58]hans vosman [/b:5230bc8a58]ook voor zijn nieuwe reactie, maar gelukkig is de modem toch in orde en is de juiste modemdriver (misschien ook wel in combinatie met windows xp) blijkbaar toch onmisbaar ik heb nog een andere vraag: ik zie bijna iedereen met een naam op het forum staan, terwijl ik met een nummer sta hoe kan ik dat veranderen?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...