Ga naar inhoud

PDF printen?


anoniem

Aanbevolen berichten

Pas geleden heb ik een cd'tje gekocht over vissen in Noorwegen. Op deze cd staat bijvoorbeeld een goede en duidelijke viskaart. Deze wil ik graag uitprinten voor als ik onderweg ben dat ik af en toe kan kijken waar ik bijvoorbeeld heen wil gaan om goed te kunnen vissen. Als ik de viskaart (kart09.pdf) wil uitprinten lukt dat niet omdat de auteur restricties op het bestand heeft gegooid en dus read only is. Het vervelende is dat ik voor de CD heb betaald en dus niet gerechtigd ben om gewoon simpelweg een kaart uit te printen. Kortom...belachelijk! Gaarne wil ik weten of er een manier is om de read only beveiliging te omzeilen.
Link naar reactie
Je zou kunnen proberen om het bestand te kopieeren naar de hardeschijf. Open hem dan nog eens, en kijk at ie dan doet. Als je dan nog steeds dezelfde melding krijgt, dan moet je een het bestand naar de hardeschijf kopieren, en dan moet je een vinkje weghalen bij read-only. Hopelijk kun je nu wel evrder werken 8) en uitprinten 8)
Link naar reactie
Bedankt voor je reactie maar het probleem zit hem in het PDF zelf niet zó zeer wat voor rechten je geeft aan een bestand. Binnen het PDF bestand zit de beveiliging. Kijk maar eens als je een PDF opent...goto File properties --> security. Daar kan je de permissions zien. Dat wil ik graag omzeilen met één of andere tool. Of die er is weet ik zelf natuurlijk niet.
Link naar reactie
Ik denk dat het PDF beveiligd is, de beveiliging van een PDF is te verbreken, en niet zo moeilijk. Maar de auteur van het PDF heeft hem niet voor niets beveiligd, het heeft hem/haar veel werk gekost. Neem eens contact met hem op, hij zelf zal best bereid zijn om een beetje te helpen (een ghilly (vis gids) kost ook wat eurotjes. Je kunt ook de illegaliteit in duiken en het password/de beveiliging kraken. Trial software werkt niet helemaal (dus de beveiliging kraken zit er niet in, en zijn deze twee a drie letters groot is) en de echt werkende versie('s) kosten vaak 30 tot 40 dollar of euro. In sommige gevallen dus net zo duur als de echte software of de juiste landkaart. Neem het in overweging om of in contact te komen met de eigenaar van je PDF of... :wink: kijke eens bij de betere (beste) hengelsportzaken in je regio. Kleine TIP: Henk Peters (Kortenhoef), Martin's Hengelsport (Rotterdam-Overschie), kijk eens op de hengelsport.pagina.nl etcetera Greetz bye (fly fishing) mike
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...