Ga naar inhoud

Cleansweep


anoniem

Aanbevolen berichten

Lezers, ik heb al jaren Norton systemworks. Bij installatie van een prgr ( onder cleansweep control) noteert cleansweep veel meer dan nodig is. Een probleem onstaat bij eventuele de-installaltie van een prgr onder cleansweep. Want voer je dit uit, dan verwijderd hij veels te veel. Wat tot gigantische storingen kan leiden ( in dit geval lijden) nu heb ik sinds kort de volledige versie 2004 en je zou toch nou na jaren eens verwachten dat dit euvel is verholpen. Niet dus. Op welk systeem dit draait maakt niet uit. Cleansweep maakt van alles wel een tekst file aan, waardoor dit goed aantoonbaar is. Gek eigenlijk, dat Computertotaal en verder ook nergens iemand over dit euvel schrijft. Aan mijn computers en programmatuur ligt het niet ,want dat is in de loop der jaren ook veranderd. Wie weet hier meer van? Ik heb nog geprobeerd Symantec te benaderen, maar dat kost geld. Wie weet een hollandse e-mailadres van Symantec opdat ik ze dat eens onder hun neus kan wrijven.? Frits Egelie
Link naar reactie
Ja hoor eens Lite-on dat adres weet ik ook wel! Ik ben niet geheel naief, na zo'n 24 jaar computeren als hobby. Tenzij ik iets over het hoofd zie, blijf ik dus bij de zelfde vraag. Wie weet een oplossing of heeft eerder hier van gehoord en wie weet een e-mail adres waar ik kosteloos die techneuten van symantec hier van op de hoogte kan stellen. Frits Egelie
Link naar reactie
Het Symantec-forum is de enige plaats waar je van Symantec gratis support kan krijgen. Er is domweg geen e-mailadres van Symantec waar je terecht kan met je problemen. Ik heb in een grijs verleden ook wel eens Cleensweep gebruikt en het was werkelijk bagger (zoals jij inmiddels ook hebt ervaren). Mijn enige advies: gebruik het programma niet.
Link naar reactie
Dag Ben, dus die ervaring heb jij ook. Zoals ik al zei gebruik ik norton Sytemworks al erg lang. Ook zijn vorgangers. Je zou toch verwachten dat ze nu na al die jaren er eens wat aan doen. Registrytracker en winfax is ook al verdwenen. Of kauwt Symanec nog steeds op die oude drol.! Omdat ik mij er langzamerhand ( na al die jaren) er behoorlijk aan erger wil ik ze dat nu eens onder de aandacht brengen. Ik gebruik nu voornamelijk registry-vergelijkingsprgr's om te zien wat er precies gebeurd. tijdens installatie. Met prgr onderdelen zou Cleansweep daar mooi geschikt voor zijn. Juist dan als remover. Ik weet het er zijn meerdere logische removers. Maar allemaal hebben ze wat. Ook die van Xp zelf. Zelden heb ik meegemaakt, dat het precies doet wat je van dergelijke prgr's verwacht. Er blijft altijd wat staan ,files of registry sleutels e.d. Weet jij dan een vervangend goed prgr die hetzelfde doet als Cleansweep.? Maar dit dus wel perfect doet? En controleer baar is.? Frits Egelie
Link naar reactie
Ik heb lang geleden wel eens Ashampoo Uninstaller gebruikt: http://www.ashampoo.com/frontend/products/php/product.php?idstring=0103&session_langid=2 Ik weet eigenlijk niet of het programma datgene wel waarmaakte waar het voor stond. Het installeren van software verloopt via dat programma. Ik vond het installeren van software erg traag gaan en heb het toen toch maar weer verwijderd. Eigenlijk heb ik ook niet de illusie dat ALLES van je PC wordt verwijderd met dergelijke programma's. Zelfs programma's als regcleaner halen volgens mij nog maar een fractie weg van overbodige registersleutels, ook al denken mensen dat dat niet zo is. Ach, ik heb er domweg mee leren leven dat er altijd wel rommel achterblijft. Van Cleansweep herinner ik me nog dat het een backup maakte van alles dat werd verwijderd. Ik heb daar destijds dankbaar gebruik van gemaakt en moeten gebruiken. Gaandeweg neem je gewoon dingen op de koop toe en probeer je zoveel mogelijk plezier te halen uit je PC en je minder te bekommeren of er wel of geen "rommel" achterblijft in je register. Als het in de loop van de tijd al te gortig wordt, is het opnieuw installeren slechts de enige effectieve remedie. Ik ben zelf niet iemand die om de haverklap nieuwe software installeert en weer verwijdert. Voor mij blijft de PC een kruiwagen om van A naar B te komen. Programma's als Powertoys zal je op mijn PC dan ook niet aantreffen, omdat ik van mening ben dat het volstrekt overbodige software is. Het is eigenlijk zoiets als weer een apart programma installeren om bestanden te wissen :roll: Enfin, een heel verhaal waar je wellicht weinig aan hebt, maar wat je mogelijk verder helpt om je probleem iets te nuanceren en te relativeren. :wink:
Link naar reactie
Dag Ben, Asamphoo, wel eens van gehoord. Ik ga vaak af op wat recenties in het blad Computertotaal over programmatuur schrijft. Inderdaad is niet alles wat je installeert ook wel echt goed. Of het is blijkbaar geschreven voor een supersnel systeem. Ik er er twee. Eentje van 500 MHZ en eentje van 2,8 GHZ. (FSB800) Alhoewel ik veel gebruik maak van Windoctor van Systemworks is dat prgr ondedeel ook niet je dat! Zo heb ik meerdere registry cleaners toegepast. Gisteravond een nieuwe ( ik dacht betere) gedownloaded en toegepast. Wat een elllende was dat zeg. Hij was niet vooruit te branden. d.w.z het gebruikte 98 tot 100 % van de processortijd en genereerde eem htm file van 40 megabyte. Het duurde vreselijk lang. Althans alleen toegepast op dat 500 MHZ systeem. Dus weg ermee. Het is de kunst op van al het aangebodene juist het goeie er uit te pikken nietwaar. Inderdaad is het zo dat een computer een stuk gereedschap is om van A naar B te komen. Maar ik zou toch wel graag willen dat het stuk gereedschap werkt op een manier zo als ik dat wil. Ik verspil inderdaad zeeen van tijd om programma's waar ik van denk dat ik er wat aan heb uit te proberen. Om het een en ander in goede banen te leiden heb ik dan ook 3 partities met nu XP home edition er op staan. De middelste is in opbouw. D.w.z bevat precies die prgr's waarvan ik weet dat ik ze wil hebben en die ik al heel lang in gebruik heb en die geen problemen veroorzaken. De oudste en eerste partitie is mijn experimentele partitie. Straks na deze mail ga ik met systeemherstel terug naar een paar dagen geleden. Dat moet dan maar zo, want cleansweep is onbetrouwbaar. Ik heb wel registry kopie prgr's maar de clou zit hem natuurlijk in de toegevoegde onderdelen die dan via systeemherstel weer verdwijnen. Volgens theorie zou uitsluitend de systeemrelevante ondedelen hersteld worden, maar dat is niet helemaal waar. Ook .dll files e.d .die zijn toegevoegd verdwijnen weer uit de windows-map. Deze methode pas ik toe i.p.v. cleansweep. Zoals je weet is de registry heel erg belangrijk. Het is dus belangrijk deze up to date te houden. Het komt vaak voor dat conflichten tussen programma's een oorzaak in de registry hebben. Ik zie dat vaak terug bij andere mensen. Daarom was ik in het begin (vele jaren terug) gek op cleansweep. Daarmee kom je dus goed geinstalleerde prgr's wissen. Totdat de computer ineens vreemd ging doen. Nader onderzoek leerde dat Cleansweep teveel weghaalde, ook in de z.g. veilige mode. Nou je kunt, elk ondedeel wat weg moet appart aanklikken. Maar ja dat is op een gegeven moment niet te doen. Vaak weet je niet zeker of het juist dit of dat ondedeel weg kan. Maar goed, ik zal nog eens naar de Ashampoo kijken. Zoals je noemt powertoys heb ik dus wel op mijn systeem staan. Maar gebruiken doe ik het eigenlijk niet. gisteren toevallig de nieuwste powertys gedownloaded. Eigenlijk maar voor een ding. Ik hoop dat die desktopmanager verbeterd is. D.w.z ik heb er veel verschillenende gebruikt, maar de meeste zijn niet naar mijn zin. Kijk, ik heb bijvoorbeeld 10 desktops. Maar waar het mij om gaat is ,dat ik elke desktop kan vullen met eigen icons. Zo heb ik een desktop met onderhoud en service prgr icons. Een desktop met beeldbewerking prgr icons. een desktop met uitsluitend CD-roms icons. etc etc. Bevalt me uitstekend. Echter de onderliggende prgr. tuur mankeert er vaak nog veel aan. Uiteindelijk bleek Xdesk tot nog toe de beste. Echter vor mijn 500 MHZ systeem eignelijk te zwaar. Te veel toeters en bellen. En er zit een groot manco aan. Het ligt aan mijn systeem .d.w.z de combinatie van programmatuur. ( ik weet dit heel zeker) Na 5 minuten valt het prgr af. Ik ben al heel lang op zoek naar het conflicterende deel. Als ik een hulpprgr erbij opstart zoals apimon, dat blijft hij wel aan. Het geheel van feiten bevalt me in ieder geval niet. Nou powertoys heeft een onderdeel waar je weliswaar meer desktops hebt( is in feite een geopende map zonder rand en andere modificatie) heeft ook zoiets. 4 dekstops , echter alle icons zijn hetelfde. ik hoop nu dus maar dat dit is verbeterd in hetgeen ik wil en bovenal stabiliteit. Verder is he wel zo dat ik het min of meer leuk vind in computers te graven. Zowel hardware al software. Alles binnen mijn vermogen uiteraard. Vroeger was ik electronica hobbyist en ben vandaaruit de computerhobby ingerold sinds 1979. voorlopig genoeg zo! groetjes, Frits Egelie
Link naar reactie
ik heb hetzelfde uitgangspunt als ben johnson. ooit veel geexperimenteerd, maar heel veel van die zogenaamde hulpprogramma´s maken de zaak alleen maar lastiger. ik handel nu volgens het principe doen wat je weet en weten wat je doet. met eigenlijk alleen win98se als vehikel. geen rommel downloaden en als je toch zoiets wilt onderzoeken: ghost inschakelen zodat je veilig weer terug kan naar de uitgangspositie.
Link naar reactie
Senior, leuk bedacht allemaal. Maar ik weet juist aardig veel. Ik ben van het type selfsupporting. Ik geef het juist haast nooit op. Pas als ik er geen oplossing voor heb vraag ik het! Tja, windows 98 . Ik heb ze trouwens allemaal gehad. Ga maar na, want ik computer al sinds begin 1979. Zelfs ooit eens OS2 gehad. Als jij tevreden bent me 98 moet je dit zo houden. Maar ik ben toch blij dat ik ben overgegaan naar XP. Wilde dit aanvankelijk ook niet. Maar je probeert eens wat en je doet eens wat. Het is beter, beslist. Maar heeft dus ook weer zijn problemen. Het is juist de kunst om zo weinig mogelijk programma's te hebben, maar wel de goeie snap je! Ik herinner me nog de tijd ( zelf haast nooit toegepast) dat er computergroepen waren met bakken vol grote floppy's. 10 tekstverwerkers van dit en 10 tekstverwerkers van dat. Ze wisten van voren niet dat ze van achteren leefden. En maar kopiieren dat is het enigste wat ze feitlelijk deden. Maar goed, deels is dit oude koek. Voorlopig stop ik met die cleansweep op deze thread ,want een echt goed antwoord heb ik natuurlijk niet gehad. Ik kan wel mijn hart gaan luchten op dat e-mail adres, maar misschien heb ik daar helemaal niets aan. Fritss Egelie
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...