Ga naar inhoud

VHS video naar PC


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb oude videobanden en die wil ik op mijn pc zetten en dan naar cd/dvd branden. Hoe krijg ik die VHS banden op mijn pc ik heb nerovison express se. Maar ik zit al uren te klooien maar ik krijg ze niet op de pc. Ik heb de videorecorder middels een s-videokabel met de pc verbonden. Ik doe het volgende Nerovision expres-------video vastleggen op harde schijf..dan krijg een een tv scherpje hier kan ik via een kanaalkiezer de zenders bij langs zoeken...ik kom alle tv zenders wel tegen maar geen video..... Wat doe ik fout.... :oops: Intruder
Link naar reactie
[quote:ad5d6dd4d2="KBosma"]Hallo, Voor het overzetten van (oude) VHS banden naar CD (vcd/svcd/mpeg) of naar DVD, gebruik ik Studio-8 met een [b:ad5d6dd4d2]PCI-kaart ( DC10plus) van Pinnacle (onder Win98se). [/b:ad5d6dd4d2] Uiteraard is deze combinatie ook te gebruiken voor 8 en Hi8 tapes en direct van een camcorder.[/quote:ad5d6dd4d2]TS heeft al een analoge ingang op z'n tvkaart, een extra DC10+ kaart te kopen lijkt me een beetje overbodig. Tenzij hij natuurlijk geld over heeft. :D
Link naar reactie
[quote:bd8f0e0cde="Intruder"]Ik heb s-video geselecteerd, maar krijg geen beeld...ik zet de video aan een ga dan alle kanalen bijlangs maar niks... :evil:[/quote:bd8f0e0cde]Wat voor kleur zie je? Blauw? Dan heb je hem niet goed aangesloten. Kijk zoals Jaap H al zegt of je de goede aansluitingen wel hebt. Probeer anders met de composiet aansluitign.
Link naar reactie
[quote:f5aed322cf="Intruder"]Ik heb hem nu via de composiet aansluiting wel beeld, maar hoe zit dit met de kwalitiet. Hoe krijg ik eingelijke de beste kwaliteit, ik wil hem op dvd branden..[/quote:f5aed322cf] S-VHS is beter, maar vermoedelijk is de videoband zelf al de beperkende factor. Dus grote kans dat je geen verschil ziet. Overigens krijg ik op mijn videokaart bij zowel S-VHS als Composiet tegelijk beeld.
Link naar reactie
[quote:c675f8539b="Intruder"]heb ik dus geen geluid....wat doe ik nu weer verkeerd... :oops:[/quote:c675f8539b] Er is een aparte instelling voor opnemen. Normaliter stel je de volumes in op weergeven. In dit soort gevallen moet je het juiste apparaat en volume instelling op het schermpje 'Opnameregeling' kiezen. Allemaal standaard Windows overigens ...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...