Ga naar inhoud

DriveImage 2002 diskvolgorde


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi, Drive Image 2002 heeft ineens DISK1 en DISK2 omgedraaid. DISK1 is nu de HD op de RAID/ATA133 controller, DISK2 is de harddisk op de 'gewone' IDE controller. En nu werkt het pakketje niet meer. Voor de installatie van de ATA133-driver was dit natuurlijk anders, toen werd die ATA133-disk helemaal niet gezien. Het heeft gewerkt in de goede volgorde, maar voor de huidige herinstallatie. Iemand een idee hoe dit aan te passen? Ik kan er niets over vinden en het programma heeft nauwelijks zeg maar geen, mogelijkheden ook maar ergens opties ofzo in te stellen. mvrgroet Edmond
Link naar reactie
[quote:29cc533a57="Edmond Varwijk"]Nee de hardwareinstelling is goed en beide schijven zijn master, ze zitten ja op verschillende controllers. Het is puur een softwarezaak, zodra ik nu op een schone XP waarop ook al Drive Image staat, die ATA133 driver installeer, dan verandert DI de diskvolgorde. groetjes Edmond[/quote:29cc533a57] En als je de volgorde omdraait? Dus eerst de ATA133 driver installeren en daarna pas DI? Maakt dat nog verschil?
Link naar reactie
Ja dat had ik dus ook gedacht. Dus vanmiddag XP nieuw geinstalleerd, de ATA133-driver en daarna DI... weer hetzelfde :evil: Ik begin te vermoeden dat er een soort teken staat in de MFT ofzo van die ATA133-disk dat dit de bootdisk is ofzo, er mogelijk gezet door DI zelf, en dat ik die alleen weg krijg door em te de-fdisken. Maar daar heb ik geen trek in en kan ook niet, die opslagruimte heb ik nergens anders. Ik snap er niets van. Niet blij mee. Ga nu DI 7.0 proberen maar vind dat zo een overdone pakket, veel te zwaar en gebruiksonvriendelijk. groetjes Ed
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Pas de drive-lettes in XP aan. Daar je aangeeft dat het een software probleem is. Ga alsvolgt te werk. (voorbeeld aan de hand van XP pro NL versie) START>Configuratiescherm>Systeembeheer>Computerbeheer>Schijfbeheer. Klik met rechts op de DRIVE en kies in snelmenu voor "Stationsletter en paden wijzigen". Doe dit voor beide drive's. Succes
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...