Ga naar inhoud

Programma om zelf software te maken


anoniem

Aanbevolen berichten

[quote:79a955fcfc="Interficior"]Dev C++[/quote:79a955fcfc]Grote kans dat je ded standaard bug krijgt : de libraries en includes zijn niet goeed geinstaleerd/ingesteld. Krijg je : Cannot run program File. Als je simpel(er) wilt beginnen, kan ik je Delphi aanraden. Dan heb je al een GUI, hoef je die niet meer te schrijven. De taal die je daarvoor moet kenne is Pascal (ObjectPascal of Delphi Pascal om precies te zijn) Je kan deze beter naar Programeren laten verplaatsen. Je hebt een compiler nodig (www.borland.com , C++BuilderX 100 of 400mb weet ut niet mer :oops: voor C++ . als je delphi wilt, moet je me pb'en (is gratis legaal te krijgen, maar borland heeft de download verwijdert :-? )) Visual Basic ken ik niet (ja van naam). Java vond ik als beginner heel moeilijk. Vooral met dat public en private enzo (kan aan mij/meboek hebben gelegen). edit : GUI = Grafical User Interface Als je console wil programeren, zou ik voor C++ gaan. Je kan daar ook hele mooie GUI's mee maken, maar dan moet je alle basics eerst kennen, en dat kan ff duren. Als je ietsje luier bent ( :P ) zou ik voor Delphi gaan.
Link naar reactie
Wij werken op school vanaf dit jaar met Visual.NET C# (btje microsoft gericht daar :-? ) Ik heb echt nog nooit geprogrammeert, maar ik vind et goed te doen volgens het boek. Je kan de layout gewoon via een GUI doen. Volgens mij ben je wel heel lang bezig met het echt maken van een programma. (srry, het leren ervan) Ben nu vanaf de zomervakantie bezig, en kan nu een simpele windows applicatie maken die wat dingen berekent, systeemtijden inleest etc......
Link naar reactie
//De Geest van Oirlo Ik heb Turbo-Pascal in 3 weken geleerd, Pascal4Win 9 dagen, Delphi in 1 week, C++ ben ik nu mee bezig... :roll: TP kan ik nu prima, Pascal ook, Delphi redelijk, en in C++ net een Hello World en een RekenMachienetje... Visual Basic ben ik nog nooit mee aan de slag geweest. Ook geen tijd voor nu, want ik ben C++ PHP MySQL en CGI aan het leren. Gen tijd voor dus :cry:. En ik moet daarnaast nog naar school, huiswerk, werken..... Ik heb tijd tekort (dwaal een beetje af he ?)
Link naar reactie
[quote:607cbd9cd1="turbo-pascal"]//De Geest van Oirlo Ik heb Turbo-Pascal in 3 weken geleerd, Pascal4Win 9 dagen, Delphi in 1 week, C++ ben ik nu mee bezig... :roll: TP kan ik nu prima, Pascal ook, Delphi redelijk, en in C++ net een Hello World en een RekenMachienetje... Visual Basic ben ik nog nooit mee aan de slag geweest. Ook geen tijd voor nu, want ik ben C++ PHP MySQL en CGI aan het leren. Gen tijd voor dus :cry:. En ik moet daarnaast nog naar school, huiswerk, werken..... Ik heb tijd tekort (dwaal een beetje af he ?)[/quote:607cbd9cd1] Dus je bent ook software aan het maken? :) Welke? Ik ga dus maar een van alle soorten programma's proberen. Ik moet en zal ook een eigen Media Player krijgen 8) P.S. Bedankt voor de reacties. Als iemand nog wat leuke dingen weet, dan hoor ik die graag :)
Link naar reactie
Als je zelf programma's maakt heet dat programmeren, en daarvoor is een apart subforum gemaakt hier :lol: daar zijn nog veel meer mensen die programmeren programmeren is uren boeken lezen, allerlei dingen proberen, erachter komen dat niets werkt, nog meer proberen, je kapot ergeren aan die verekte programmeertaal, vervolgens iets in elkaar hebben gezet, uren bezig zijn om die verrekte bug eruit te halen. Uiteindelijk moet je blij zijn met een dos box wat een getalletje inleest en een getalletje uitvoer geeft. :lol: [size=9:7b5b508be3]Ruud gaat straks op school assembly leren[/size:7b5b508be3]
Link naar reactie
[quote:10c6696c25="turbo-pascal"]Wat is .NET eigenlijk. Ik ken het wel van naam, van programeren en van hotmail/msn (een .NET passport). Maar wat is het precies. Ik weet dat het iets van M$ is... ? En wat is het voordeel van [i:10c6696c25]'programeertaal.NET'[/i:10c6696c25] boven [i:10c6696c25]'programeertaal'[/i:10c6696c25][/quote:10c6696c25] .NET is de opvolger van C++. Het grote voordeel is dat het op elk platvorm werkt. Het werkt duz net zo goed onder windows, als onder linux, als onder bijv een console. (zo heb ik het begrepen) Ik maak programma's omdat ik het moet opschool :wink: (alhoewel het steeds leuk begint te worde naarmate je meer leert :D )
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...