Ga naar inhoud

Image automatisch terugzetten mbv Drive Image 2002


anoniem

Aanbevolen berichten

heb even rond gekeken hier, en er is weinig bekend over drive image/deploycenter of het werken met scriptfiles hiervoor, vandaar de volgende vraag van mij: ik heb deploycenter 5/Drive Image 2002 en daarmee is het mogelijk om images die gemaakt zijn, automatisch terug te laten zetten. vervolgens kan je dan een bootdisk maken zodat onder dos de image terug gezet kan worden. hij start het programma wel op, en net op het punt dat ie de image terug wil zetten, wordt het programma afgesloten (er wordt de volgende error (1810) weergegeven, Image file could not be opened) nu lukt het mij maar niet om een image terug te zetten. nu vraag ik mij af of je me soms een handje kan helpen met mijn probleem. de situatie is alsvolgt: ik heb een hd van 40 gb verdeeld over 2 gelijke delen. op de d-schijf staat de image bestand. en als het programma opstart van de disk dan zie je wel dat drive image geladen wordt, vervolgens wordt er iets gedaan, maar daarna sluit het programma zichzelf af en herstart de pc. ik roep pqdi en de image alsvolgt aan: pqimgctr /CMD=A:\RESTORE.SCR /IMG=D:\BACKUP.PQI /NBS (ik gebruik nu tijdelijk de hd om uit te testen, later wil ik proberen de image terug te zetten vanaf dvd, maar dan moet ik wel eerst weten of dta mogelijk is automatisch dus vandaar dat ik het eerst van hd naar hd wil proberen) heb het script iets aangepast nu, en wordt nu voor het grootste gedeelte verwerkt, alleen als hij de image terug wil zetten gaat het fout, krijg dan error message: 1810; image file could not be opened. alles gaat dus goed totdat image teruggezet moet worden, partitie etc wordt allemaal gewist, maar dan kan ie de image niet lezen ofzo. handmatig wel het wel, maar auto nog niet helemaal. script is nu als volgt: SELECT DRIVE 1 // De bestaande partitie(s) wordt verwijderd DELETE ALL SELECT FREESPACE FIRST SELECT IMAGE 1 RESIZE IMAGE PROPORTIONAL // Nu wordt de installatie hersteld op de C: schijf RESTORE REBOOT en krijg het volgende in beeld te staan: syntax checking-->SELECT DRIVE 1 syntax checking-->// De bestaande partitie(s) wordt verwijderd syntax checking-->DELETE ALL syntax checking-->SELECT FREESPACE FIRST syntax checking-->SELECT IMAGE 1 syntax checking-->RESIZE IMAGE PROPORTIONAL syntax checking-->// Nu wordt de installatie hersteld op de C: schijf syntax checking-->RESTORE syntax checking-->REBOOT running-->SELECT DRIVE 1 // De bestaande partitie(s) wordt verwijderd running-->DELETE ALL running-->SELECT FREESPACE FIRST running-->SELECT IMAGE 1 (<--hier gaat het fout dan) IMAGE FILE COULD NOT BE OPENED. de rest van het script wordt dan niet verder gelezen. heb de image op de d-schijf staan (is op andere 2e HD) de code wordt alsvolgt aangeroepen: PQIMGCTR /CMD=A:\RESTORE.SCR /IMG=D:\BACKUP.PQI /NBS /SNC iemand een verklaring voor de foutmelding die ik nu nog heb?
Link naar reactie
heb de foutmelding achterhaald, het komt doordat caldera-dos geen statische driveletters toekent onder de dos omgeving, bijv de c-drive heet onder caldera-dos: disk1.part1, de d-schijf bijv: disk1.part2 nu is mijn vraag, kan je het zo ook instellen, dat je netals mbv een windows opstartdiskette, je wel drive letters kunt gebruiken voor de drive ipv die disk1.part1 etc benaming? dus is het mogelijk om onder caldera-dos een statische driveletter toe te kennen aan een hd/partitie?
Link naar reactie
ik gebruik nu freedos, en kan nu wel image aanmaken via het script en ook image maken. maar als ik een image terugzet vanaf cd, dan doet ie al 3 uur over 300 mb terug te zetten. iemand enig id waarom dit zo traag gaat, of iemand een oplossing. maar al gebruik van himem, ramdisk,smartdrive,udma maar helaas nog weinig resultaat tot op heden. suggesties zijn welkom.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...