Ga naar inhoud

nieuwe HD geinstaleerd maar probleempje ermee


anoniem

Aanbevolen berichten

[quote:c92e30b0e7="jbeemen"]bedankt het is allemaal gelukt.De schijf is 120gb en nu wil ik hem delen in delen van 40gb bijvoorbeeld Hoe moet ik dit doen?[/quote:c92e30b0e7]Dat heet partitioneren. Onder W9x heet het programma hiervoor FDISK. Onder WinNT en aanverwanten weet ik het zo niet (ergens onder harde schijf beheer of zoiets). Er zijn ook programma's van derden op de markt met dezelfde functionaliteit (Ranish partition manager, partition magic, ...). De normale volgorde is overigens om eerst te partitioneren en dan te formateren 8)
Link naar reactie
Als ik het goed begrijp wil je de nieuwe schijf gebruiken om je besturingssysteem (Windows XP) op te zetten? Van je oude schijf moet de huidige windows verwijderd worden? Of wat is de bedoeling eigenlijk? Verklaar je nader wat je juist wil... Volgens mij moet je nieuwe schijf als master staan en moet deze op zijn minst een actieve partitie hebben als je het OS op C wil op deze schijf. Ik begrijp eigenlijk niet goed waarom je alle voorgaande stappen uitgevoerd hebt?
Link naar reactie
heb je bij je seagate geen clone programma zoals maxblast bij maxtor bv;dan kun je je oude disk clonen naar de nieuwe en dan verder zoals marc en michiel schreven. Kijk eens op de seagate website : http://www.seagate.com/support/disc/drivers/discwiz.html Ik ken dit programma niet ,maar het doet wel wat je wil denk ik succes werner
Link naar reactie
[quote:3e22176ffc]Dat heet partitioneren. Onder W9x heet het programma hiervoor FDISK. Onder WinNT en aanverwanten weet ik het zo niet (ergens onder harde schijf beheer of zoiets). Er zijn ook programma's van derden op de markt met dezelfde functionaliteit (Ranish partition manager, partition magic, ...). [/quote:3e22176ffc] [quote:3e22176ffc]ook dit is gelukt.Nu wil ik win xp op mijn nieuwe HD zetten maar dan moet daar wel de c schijf op zitten en die sit nu op mijn oude HD.Hoe moet ik dit doen.Er zit al win xp op.[/quote:3e22176ffc] jbeemen,als ik vragen mag,met welk proggie heb je de schijf gepartitioneerd?Ik lees nl regelmatig dat "Fdisk" problemen heeft met grote schijven en ik moet binnenkort voor mijn dochter een 120GB-schijf installeren.
Link naar reactie
[quote:caea229eb1="wanderer"]Ik lees nl regelmatig dat "Fdisk" problemen heeft met grote schijven en ik moet binnenkort voor mijn dochter een 120GB-schijf installeren.[/quote:caea229eb1]Met de Microsoft fix werkt de boel of Me gebruiken. Tja, er zijn zaken in ME die wel beter werken dan in ... Meer details over het probleem staat op mijn homepage: [url=http://home.hccnet.nl/h.vosman/weetjes.htm#fdisk98]Fdisk en format voor harde schijven groter dan 64GB[/url]. Als je WIndows XP gaat gebruiken dan kun je dat gewoon doen met schijfbeheer. Werkt veel sneller dan fdisk. Het is alleen even goed opletten wat je moet doen. In het algemeen kan een harde schijf gewoon worden ingedeeld via de Windows installatie schijf (zo'n beetje vanaf Windows 98SE).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...