Ga naar inhoud

Spellen willen niet opstarten!


anoniem

Aanbevolen berichten

Weet kent dit ptobleem? Een hoop spellen, zoals C&C Generals, Battlefiels 1942, NFS Underground, willen bij mij niet meer opstarten. Zo gauw als ik ze opstart lijkt wel of hij 3sec een poging doet om op te starten, daarna "klapt" hij direct weer terug naar mijn bureaublad..... Vreemd genoeg deden aan aantal spellen dit niet, maar nu ik DirectX9.0b geinstalleerd heb werken deze weer wel en andere weer niet. Ik heb reeds de laatse drivers voor mijn video- en soundkaart al geinstalleerd. Ook NAV en andere online progs die ik afsluit lijken geen verschil te maken; wie weet er raad mee? (Athlon XP2200+ 512ram Ti4200 128mb MSI mobo met WIN XP)
Link naar reactie
[quote:950f331d96="@l"]klik eens met de rechtermuisknop op het ikoon van het spel en kies dan voor eigenschappen en dan voor compatibilitreit en zet die dan eens op '98 ! Succes :wink:[/quote:950f331d96] Daar zal het niet aan liggen. Die spellen worden volledig ondersteund door WinXP. Waarschijnlijk ligt het aan de directX versie. Probeer eens via deze link een andere versie te downloaden: http://www.microsoft.com/downloads/search.aspx?displaylang=en&categoryid=2 In DirectX 9.0b zitten een aantal fouten. Hiervoor is een patch uitgebracht. Deze is ook te vinden op www.microsoft.com
Link naar reactie
Helaas, de patch van DirectX heeft ook niet geholpen.... Het lijkt wel of soomige spellen al wel het beginscherm halen, maar klappen direct weer terug. Sommige spellen werken ineens wel, als ik gebruik maak van de "switch to" optie in de Taskmanager...!? Ik krijg dan namelijk ook heel even geluid, maar is dan gelijk weer over. En het veranderen van de compatibiliteit, welke dan ook werkt helaas ook niet!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...