Ga naar inhoud

Bijschrift afbeeldingen in Word


anoniem

Aanbevolen berichten

Op oplossing via tabellen is uiteraard ook een oplossing maar misschien iets complexer dan met tekstvakken. Nochtans is de oplossing van het werken met tekstvakken vrij eenvoudig, ikzelf doe het namelijk al jaren, met zowel de Word-versies 2000, XP en 2003, en dat werkt zonder enige problemen. Wel moet ik een kleine correctie maken in mijn vorige uitspraak. Ik was van mening dat de tekst zowel boven, onder als aan beide zijkanten van de afbeelding kon worden geplaatst, maar blijkbaar is dit niet juist. Enkel aan de onderzijde van de afbeelding is het mogelijk om tekst op een degelijke manier te plaatsen, anders valt namelijk de tekst achter de afbeelding zonder dat ik daar iets kan aan veranderen, ongeacht welke instellingen ik uitprobeer. Ik heb getracht dit te forceren door mijn afbeelding in een tekstvak te plaatsen binnen een tekstvak, maar ook dat blijkt niet te werken... Concreet samengevat: het is dus wel degelijk mogelijk om een afbeelding te plaatsen binnen een tekstvak en dit tekstvak zwevend in uw document te gebruken.
Link naar reactie
[quote:d7e5045e79="stefanpack"]Bedankt, E.Cle... als 't zo simpel was avh... :-? Blijkbaar kan dit laatste niet in Word XP. Ik moest nl een dik verslag maken, maar vond het vreemd dat een bijschrift niet zomaar kan (misschien moet ik het nog installeren...?). Dus heb ik 't eergister al opgelost met tabellen zonder rand.[/quote:d7e5045e79]Ik heb het even voor je nagekeken en bij mij werkt de oplossing "rechts-klikken-bijschrift-kiezen"zowel in word97,2000 en XP. Wellicht dat het bij jou niet lukt omdat jouw afbeelding verkeerd is ingedeeld? handel als volgt: -rechtsklikken op afbeelding -kies figuur opmaken -kies tabblad indelin -kies bij "stijl": "in lijn met tekst" -OK -rechtsklikken op afbeelding -kies bijschrift
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...