Ga naar inhoud

excel - (uitleg) formules gevraagd


anoniem

Aanbevolen berichten

Een excel raadsel voor mij, vast een simpele formule voor u.... Hoe is het blad ingedeeld: 5 weken staan onder elkaar, en van links naar rechts staan de dagen erboven. In de hokjes worden het aantal uren ingevuld. wat wil ik: in een (willekeurig) hokje moet een 5 komen te staan, zodra in een van de weken (totaal) 24 uur of meer staat. En er moet dus 10 komen te staan als er in 2 weken minstens 24 uur staat. Iemand die mij kan helpen aan deze formule??? bij voorbaat dank
Link naar reactie
Als ik het goed begrijp moet je de uren van de weken optellen. Stel dat deze som in cel A10 terecht komt dan geef je bv in cel A11 de volgende formule: [code:1:860e9ad42d]=ALS(A10>=24;ALS(A10>24;10;5);0)[/code:1:860e9ad42d] als de som kleiner is dan 24 komt in A11 het cijfer 0 te staan als de som gelijk is aan 24 komt in A11 het cijfer 5 te staan als de som groter is dan 24 komt in A11 het cijfer 10 te staan. Het kan zijn dat in de formule de getallen nog gewijzigd moeten worden. Dit hangt dan af van de opmaak van je cel A10. Hopelijk kan je hier verder mee. edit: Heb je een Engelstalige Excel dan wordt ALS gewijzigd in IF
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...